۱۰ پست جاده‌ای هلال‌احمر طی نوروز ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی فعال شد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: بیست و دومین طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی همزمان با سراسر کشور در این استان و با راه اندازی ۱۰ پست جاده‌‎ای آغاز شد.

امیر جعفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی از امروز آغاز شده و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۶ پست ثابت، سه اکیپ سیار سحاب و یک پست داوطلبانه خدمات بشردوستانه به مسافران ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: پیام‌های ایمنی و راهنمایی و کمک‌های اولیه امدادی وآموزش‌های همگانی جمعیت با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، محورهای مواصلاتی پرتردد و مبادی ورودی شهرها ارائه می‌شود.

جعفرزاده بیان کرد: هدف از اجرای این طرح مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی است.

 وی اضافه کرد: در این طرح، برنامه‌ها و خدمات مرتبط با مسافران و محیط زیست در قالب پویش، جشنواره، فعالیت‌های خلاقانه و فضای دوستدار کودک با مشارکت جوانان علاقه مند اجرا می‌شود.

وی افزود: در طرح ملی جوانان هلال احمر، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در نوروز ۱۴۰۱، پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدارکودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) توسط اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر به مسافران ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، در اجرای این طرح، تیم‌های سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه برخدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیطی با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی ،آماده ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مسافران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آنها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha