۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84688170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از شهرستان قروه

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 84688170
چند خبر کوتاه از شهرستان قروه

سنندج- ایرنا- اهدای ۳۱ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد قروه، واکسینه شدن ۹۱ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال در قروه و اختصاص ۸۰ هزار دز واکسن آبله و طاعون دامی، چند خبر کوتاه از شهرستان قروه است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه گفت: امروز به مناسبت روز جوان و اعیاد شعبانیه۳۱سری جهیزیه در آیینی به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه اهدا شد

به گزارش ایرنا،مهرداد خالدیان افزود:در این مرحله ۳۱ سری جهیزیه شامل پنج قلم دستگاه یخچال-فریزر، اجاق گازفردار پنج شعله، لباس شویی، تلویزیون و جارو برقی به نوعروسان تحت پوشش این نهاد اهدا شد.

به گفته وی اعتبار و مبلغ هزینه شده در خصوص تامین این تعداد جهیزیه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال از کمک خیرین و مابقی از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان است.

خالدیان بزرگداشت سنته حسنه ازدواج به مناسبت هفته جوان و نیمه مبارک شعبان از اهداف تهیه جهیزیه و کمک هزینه مالی دانست و گفت:برای۲۱ نفراز پسران تحت پوشش این نهاد کمک هزینه مالی به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال تقدیم شد.

وی با اشاره به مقایسه عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری با سال گذشته افزود: این نهاد در سال جاری با ارائه خدمات در بخش های حمایتی، درمان، فرهنگی، اشتغال و مسکن شاهد رشد ۵۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

خالدیان از رشد ۳۶درصدی در بخش مشارکت های مردمی در صدقات و رشد ۳۹ درصدی در طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد.

در شهرستان قروه پنج هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بالغ بر یازده هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند.

۹۱ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال در قروه واکسینه شده اند

 رییس مرکز بهداشت شهرستان قروه گفت:۹۱درصد جمعیت گروه سنی بالای ۱۲ سال این شهرستان نوبت اول واکسن دریافت کرده اند و شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان در حال کاهش و وضعیت شهرستان زرد رنگ است.

مسعود معتمدی  افزود: در حال حاضر ۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی شهرستان قروه بستری هستند و از ۲۷ آبان ماه تا به امروز آمار فوتی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون از ۴۰ هزار بیمار تست کرونا گرفته شده است، افزود: از این تعداد تست کرونای ۷ هزار و ۹۳۶ نفر، بیمار مثبت بوده است که سه هزار و ۷۰۰ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

به گفته معتمدی در مجموع ۲۲۸ هزاردز واکسن در شهرستان قروه تزریق شده است که شامل ۱۰۴ هزار دز معادل ۹۱ درصد نوبت اول، ۸۸ هزار و ۵۰۰ هزار دز معادل ۷۸درصد نوبت دوم و ۳۵ هزار و ۵۰۰ دز معادل ۳۵ درصد هم نوبت سوم افراد بالای ۱۸سال واکسینه شده اند.

وی اظهار داشت:گروه سنی زیر ۱۲ سال در این شهرستان نزدیک به ۲۸درصد واکسینه شده اند.

معتمدی با اشاره به آمار فوتی از ابتدای کرونا تابه کنون افزود:از ۳۳۵ مورد فوتی در بیمارستان شهید بهشتی قروه  ۲۶۹ بیمار  کرونایی مثبت فوت شده اند و مابقی مشکوک به کرونا و تست کرونای منفی بوده اند.

اختصاص ۸۰ هزار دز واکسن آبله و طاعون دامی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قروه گفت:۸۰هزار دز واکسن آبله و طاعون دامی به شهرستان قروه اختصاص داده شده است که با مشارکت بخش خصوصی به صورت کاملا رایگان  انجام خواهد شد.

پویا علی محمدزاده افزود:طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی علیه بیماری های ابله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) در روستاهای استان کردستان از ۲۸ اسفند بمدت یک ماه با مشارکت اکیپ های بخش دولتی و بخش غیردولتی دامپزشکی استان اجرا خواهد شد.

به گفته وی این طرح با پیگیری های ویژه مدیرکل دامپزشکی کردستان اجرا خواهد شد و اعتبار مالی و واکسن مورد نیاز ان از طریق سازمان دامپزشکی کشور تامین شده است.

محمدزاده اظهار داشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیر و انتشار سریع است که عمدتا نشخوارکنندگان کوچک (گوسفند و بز) را مبتلا می‌کند و با شروع ناگهانی تب، دپرسیون، ریزش ترشحات چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه در دام بروز می‌کند.

وی افزود:عامل ایجاد کننده بیماری آبله ویروس می باشد و در صورتی که در جمعیت دامی حساس که واکسن دریافت نکرده اند بروز کند بسیار واگیردار و شدید است و در بره های زیر ۴ ماه تا ۱۰۰ درصد کشنده ظاهر می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قروه افزود: از علائم  بیماری آبله تب و بروز دانه های پوستی و حتی زیرپوستی و همچنین ایجاد دلمه در امعا و احشا و روده ها بوده که در نتیجه ایجاد اسهال، لاغری و مرگ و میر بخصوص در سنین پایین می کند.

وی  با اشاره به اینکه دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیشترین و مهمترین جایگاه را دارد،اظهار داشت: از دامداران منطقه خواستاریم برای واکسیناسیون دام‌های خود با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha