۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84688643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷ هزار متقاضی گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند

گرگان- ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: تاکنون ۶۶ هزار و ۹۳۵ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در این استان موفق به ثبت نام و از این تعداد بیش از ۳۲ هزار نفر آنها مجاز شناخته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ، حسین محبوبی اظهارداشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می شود.

وی در خصوص جزییات آمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن اضافه کرد: تاکنون در شهر گرگان ۲۰ هزار و ۸۱۲ ، در شهر گنبد  هشت و ۵۲۹ ، در شهر مینودشت پنج هزار و ۴۸۵ ، در شهر آزادشهر سه هزار و ۹۴۹  نفر و در شهر آق قلا سه هزار و ۳۲۹ نفر تا پایان ۲۴ اسفند در سامانه نام نویسی کردند.

محبوبی تصریح کرد: تاکنون تعداد ۳۲ هزار و ۸۶۸ متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم سابقه مالکیت دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شدند که این تعداد حدود ۵۰ درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص آخرین اقدامات در اراضی ۴۸ هکتاری گرگان یادآور شد: طی روزهای اخیر جلسه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) داشتیم تا سایت ۴۸ هکتاری گرگان آماده سازی و عملیات ساختمانی این سایت با ظرفیت تقریبی  هشت و ۲۰۰ واحد انجام می شود.

محبوبی بر تسریع در انجام اقدامات و مقدمات اولیه کار تاکید کرد و گفت: مهم این است که متقاضی موثر وجود داشته باشد و صرف ثبت نام نباشد و متقاضیان بتوانند حداقل ۴۰ میلیون اولیه را واریز کند.

وی ادامه داد: در مسکن شهری و روستایی ۲۶ هزار واحد آمادگی احداث وجود دارد که ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی،  پنج هزار واحد ثبت نام خود مالکی و ۱۰ هزار مسکن شهری بوده که تامین زمین شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تامین زمین و تعریف پروژه برای سال اول عملیاتی شده است.

محبوبی در خصوص جزییات قیمت هر متر مربع مسکن نهضت ملی در استان گلستان خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان، قیمت پایه برای هر مترمربع چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد.

وی با اشاره به این که در هر پروژه عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد، تاکید کرد: قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و قیمت چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود.

محبوبی گفت: در شهر گرگان وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی ۳۵۰ میلیون تومان و بقیه شهرها استان ۳۰۰ میلیون تومان و در زمان حاضر با سود ۱۸ درصد است.

وی با اعلام این که در سال جدید به پیمانکاران فراخوان داده می شود اظهارداشت: بررسی توان فنی، مالی و اهلیت سنجی از تمامی پیمانکاران بر اساس ضوابط قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان با بیان این که تمام دفاتر پیشخوان دولت  پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود، خاطرنشان ساخت: از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می شود  تکمیل مدارک خود را صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان انجام و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن کسب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha