استاندار: ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه‌ای در هرمزگان توزیع شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به کارکرد ملی استان در بخش های مختلف، از کسب درآمد مازاد ۳۰ ‌هزار میلیارد ریالی گفت: بر اساس درآمد حاصله از این منبع، ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌های بین بخش‌ های مختلف این استان توزیع شد.

مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به مصوبه های این شورا، افزود: به منظور کمک به بازنشستگان در آستانه سال نو، اعتبار لازم به منظور تسویه کامل مانده طلب مرخصی بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تخصیص داده شد و در فروردین ماه سالجاری به حساب بازنشستگان واریز می شود.
وی بیان داشت: با توجه به پرداختی بیشتر برخی از دستگاه‌ها در طول سالجاری، اعتبار لازم برای متوازن سازی پرداخت‌ها به کارکنان با مصوبه شورای برنامه ریزی تخصیص داده شد.
استاندار هرمزگان همچنین از تصویب احداث یک ناحیه صنعتی در شهر هشت‌بندی میناب خبر داد و اظهارداشت: زمین این ناحیه صنعتی در مساحت ۵۰ هکتار واگذار و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تأسیس آن نیز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه این منطقه قطب محصولات کشاورزی محسوب می شود، این ناحیه صنعتی که با رویکرد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مجوزهای لازم را دریافت کرده، می تواند به توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی منجر شود.
استاندار هرمزگان، با اشاره به برنامه دولت در زمینه جهش تولید مسکن، از تامین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: ۳۱۰ هکتار زمین مورد نیاز در ۱۰ شهر استان با تلاش شبانه روزی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن طی ۲ ماه اخیر تامین شد که هرمزگان با ۷۰درصد تخصیص توانسته رتبه نخست کشور در این حوزه را کسب و زمینه را برای اجرای پرشتاب این طرح در سال آینده فراهم کند.
دوستی همچنین گفت: اعتبار لازم برای خرید تجهیزات اساسی اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و MRI بیمارستان قشم که با مشارکت خیران تأمین می شود، تخصیص داده شد.
وی با اشاره به دیدار اخیر خود با گلخانه‌ داران،گفت: یکی از مطالبات مهم گلخانه‌ داران و بهره‌برداران بخش کشاورزی، کاهش زمان آزمایش باقیمانده سموم و فلزات سنگین بود که اعتبار لازم برای تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو تخصیص داده شد و امیدواریم با فوریت و با کمک سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌علوم‌پزشکی، زمان انجام آزمایش‌ها به حداکثر ۲.۵ تا سه روز کاهش پیدا کند که می تواند روند صادرات محصولات کشاورزی را تسهیل کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha