۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84688855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط جوی استان سمنان از جمعه تا لحظه تحویل سال آرام می‌شود

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: شرایط جوی از سامانه ناپایدار کنونی در استان متاثر و با باد شدید و کاهش دما همراه است که از روز جمعه تا زمان تحویل سال بهبود می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: هواشناسی برای بازه زمانی اواخر وقت سه شنبه تا روز جمعه هشدار نارنجی اعلام کرده است.

ایرج مصطفوی باد شدید در بیشتر نقاط استان سمنان به همراه کاهش متوسط دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد را مهمترین تاثیر سامانه ناپایدار کنونی برشمرد و افزود: بارش باران و رعد و برق در بیشتر نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان سمنان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد که وزش باد شدید نیز استان سمنان را دربرمی‌گیرد که روز پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی ابراز داشت: هوای سرد تا صبح شنبه در استان سمنان ماندگار است و دمای هوا به طور متوسط بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در نقاط مختلف استان و به طور محسوس کاهش می یابد.   

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، امکان اختلال در تردد در محورهای شمالی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی را مهمترین اثر مخاطرات سامانه جوی تا دوشنبه عنوان کرد.

وی بیان کرد: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهزبودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، و خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مصطفوی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان سه و ۱۳ درجه سانتیگراد، افزود: روند افزایشی دما تا لحظه تحویل سال در سمنان به کمینه ۱۰ و بیشینه ۱۸ درجه سانتیگراد می رسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: مسافران پیش از آغاز سفر از شرایط جوی محورهای مواصلاتی در مسیر و مقصد سفر خود از طریق سامانه تلفنی و پیامکی ۱۳۴ (۲۰۱۳۴)مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha