خراسان رضوی در قرقیزستان نمایشگاه کالا برپا می کند

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با محوریت این استان گفت:برپایی این نمایشگاه در خرداد ماه سال آینده برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا ، مرتضی اشرفی پنجشنبه شب در نشست بررسی دستاوردهای نمایشگاه ایران در تاجیکستان در محل استانداری افزود: از هم اینک باید ضمن تشکیل کمیته علمی و کمیته سیاستگذاری برای آن، همه برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی اظهار داشت: نتیجه و دستاوردهای نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که با محوریت این استان اسفندماه جاری در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد، نقشه راه و راهبرد ما برای تجارت با آن کشورها در سالهای پیش رو خواهد بود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکید ما برگزاری نشستهای تخصصی و کارشناسی بعد از برپایی هر نمایشگاه خارجی است تا ضمن پیگیری توافقات و نتایج و دستاوردهای نمایشگاه و سفر به بررسی نقاط قوت و ضعف و برنامه ریزی برای برگزاری مطلوب نمایشگاههای آتی پرداخته شود.

وی بیان کرد: همه متولیان و دست اندرکاران نمایشگاه تاجیکستان باید نقاط قوت و نقاط ضعف آن را به صورت مکتوب به معاونت اقتصادی استانداری ارایه دهند تا بتوان به جمع بندی مناسبی از این نمایشگاه برای برگزاری بهتر و مطلوب تر نمایشگاه های بعدی در آن کشور رسید و این دستاوردها به همه استانداران و دستگاه های اجرایی متناظر در استانها ارسال شود. 

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: لازم است پیش از برگزاری هر نمایشگاه خارجی، کمیته علمی و کمیته سیاستگذاری با عضویت دستگاه های اجرایی و نهادهای دست اندرکار تشکیل شود تا برنامه ریزی مناسبی برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد انجام گیرد.

اشرفی با اشاره به سفر استاندار ختلان کشور تاجیکستان به مشهد در آینده نزدیک گفت: از هم اکنون با تشکیل کمیته علمی و کمیته سیاستگذاری برای کشور تاجیکستان، برنامه ریزی لازم به منظور دستیابی به بهترین نتیجه از حضور استاندار ختلان در مشهد انجام گیرد. 

وی اظهار داشت: در کمیته های علمی و سیاستگذاری که برای برپایی هر نمایشگاه خارجی تشکیل می شود، باید اقدامها و سیاستها شفاف باشد تا هیچ شائبه ای در برپایی نمایشگاه باقی نماند. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در خصوص دستاوردهای نمایشگاه اختصاصی کالای ایران با محوریت خراسان رضوی که در اسفندماه امسال در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: امضا دو تفاهم نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد تاجیکستان و سرخس در زمینه همکاری مشترک برای سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و زیرساخت لجستیک در حاشیه این نمایشگاه انجام گرفت که مقرر شد با استفاده از زیرساختهای ریلی منطقه، یک شرکت تاجیکی امور ترانزیت از سرخس را در منطقه ویژه اقتصادی انجام دهد.

سعید صیفی افزود: انعقاد قرارداد همکاری شرکتهای ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه با شرکتها و اهالی صنعت و تجارت در تاجیکستان در زمینه فعالیتهای دوجانبه در ایران و تاجیکستان، اعلام آمادگی برخی از شرکتهای غرفه دار در این نمایشگاه برای مشارکت در نمایشگاه سال ۱۴۰۱ قرقیزستان از دیگر دستاوردهای این رویداد در تاجیکستان بود.

ششمین نمایشگاه اختصاصی کالای جمهوری اسلامی ایران هفتم تا ۱۰ اسفندماه جاری در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha