۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84689699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه افتتاح و اجرا شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84689699
سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه افتتاح و اجرا شد

گناوه – ایرنا – همزمان با روز نیمه شعبان سالروز ولادت فرخنده حضرت مهدی (عج) سه طرح خدماتی و بهداشتی در بخش ریگ شهرستان گناوه باحضور استاندار بوشهر افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل یک طرح خیرساز پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای زنده یاد ولی حجی  بندر ریگ و  مرکز خرید پاسارگاد که افتتاح شد و طرح توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد کلنگ زنی شد.

معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر  در آیین افتتاح این طرح گفت: بندرریگ یکی از بنادر تاریخی استان بوشهر از طرفیت های فراوانی برای توسعه برخوردار است.

علی باستین افزود: با افتتاح جاده ساحلی بندرریگ به گناوه افق روشنی برای رونق و پیشرفت هرچه بیبشتر این بندر تاریخی فراهم شده است.

وی گفت:  باتوجه به اینکه  بندر ریگ با دارا بودن ظرفیت های خوبی از جمله  شهرک صنعتی و سایت آبزیان ، توسعه آن در دستور کار است که با اجرای طرح های توسعه از میدان امام علی (ع) تا پایگاه اورژانس جاده ای و مجتمع تجاری پاسارگارد به گردشگری و توسعه این منطقه کمک خواهد شد.

وی اظهارکرد: استانداری آماده همکاری در اجرای طرح های توسعه ای بندر توسط بخش خصوصی است و در صدور مجوز و تسهیلات نهایت  کمک خواهد کرد.

امام جمعه بندرریگ هم گفت: استاندار بوشهر در مدت مسئولیت نگاه خاص و ویژه ای به این بخش داشته است و یکی از آرزوهای  دیرینه مردم جاده  ساحلی به گناوه بود که باحضور ایشان در دهه مبارک فجر افتتاح شد.

                                                                    سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه افتتاح و اجرا شد

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش گفت: اگرچه گام های خوبی برای محرومیت این منطقه برداشته شده اما برای  رونق و توسعه بیشتر این بندر مانع هایی وجود دارد که باید برطرف شود. 

وی اظهارداشت: یکی از مسائلی که این بندر با آن مواجه است، موضوع رودشور است که آب و گل و لای آن در زمان بارندگی به سمت خور سرازیر و انباشت می شود و تردد لنج ها را مشکل جدی مواجه کرده است و نیاز به لایروبی دارد.

عصمت حیدری رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: پایگاه اورژانس جاده ای بندرریگ در یکی از نقاط حادثه خیزترین جاده استان بوشهر با همت خیران این بندر علی اکبر منصوری و  خانواده زنده یاد ولی حجی افتتاح می شود.

بخشدار ریگ در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای خیرساز زنده یاد ولی حجی در زمینی به مساحت ۳۰۰ متربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع توسط خیر علی منصوری زاده اهدا شده و فرزند زنده یاد ولی حجی برای ساخت آن  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

ضرغام محمدی افزود: این پایگاه تا پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای چهارروستایی ۲۲ کیلومتر و فراکه ۳۵ کیلومتر فاصله دارد.

                                                                        سه طرح در بخش ریگ شهرستان گناوه افتتاح و اجرا شد

 وی اظهارکرد: مرکز خرید پاسارگاد در نزدیکی پایگاه اورژانس جاده بندر ریگ با ارزش سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۶۰ واحد تجاری افتتاح شده است که بطور مستقیم ۱۶۰ شغل ایجاد می کند.

بخشدار ریگ گفت: عملیات اجرایی طرح فاز دوم توسعه کارخانه جوجه یک روزه همتی نژاد تنها کارخانه استان بوشهر نیز در این روز مبارک آغاز می شود.

وی اظهارداشت: این طرح با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد ریال و تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه در سال زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha