سرقت تجهیزات کمپ زیباشهر شیراز؛ شهرداری برای میزبانی مسافران نوروزی وارد عمل شد

شیراز-ایرنا- سایت اسکان مسافران نوروزی شیراز در کمپ زیباشهر در فاصله حدود پنج کیلومتری دروازه قرآن در شمال این. کلانشهر قرار دارد که طی دو سال تعطیلی کرونایی، سرقت از آن سبب شد شهرداری برای آماده‌سازی آن و استقبال از مسافران نوروزی ۱۴۰۱ وارد عمل شود.

شهردار شیراز از اقدام فوری مدیریت شهری برای بازسازی و آماده سازی این مجموعه برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.  

سید احسان اصنافی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکاری که از دوسال پیش در کمپ زیباشهر شیراز مسئولیت داشت با مشکلاتی مواجه شده است.

اصنافی ادامه داد: در پی بی توجهی پیمانکار این مجموعه، شیرآلات،کابل برق و تجهیزات کمپ زیباشهر به سرقت رفته است.

وی توضیح داد: حدود ۲ سال پیش در پی برگزاری مزایده،کمپ زیباشهر به پیمانکار واگذار شده که خدمات ارایه کند و قراداد این پیمانکار تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ بوده که در دوسال اخیر به دلیل شیوع کرونا مورد استفاده نبوده و حتی چند خانواده با هماهنگی مدیریت مجموعه در این محل مستقر شده‌اند.

شهردار شیراز اظهار داشت: پیمانکار این مجموعه نیز به دلیل تعطیلی های ناشی از کرونا خواستار ادامه فعالیت بود،شهرداری هم به دلیل عدم پرداخت اجاره از سوی پیمانکار با این درخواست موافقت نکرده است.

وی اضافه کرد: براساس قانون اگر پیمانکار اجاره خود را پرداخت کرده باشد این امکان وجود دارد که به مهلت قرارداد افزایش پیدا کند و در غیر اینصورت این امکان وجود ندارد.

اصنافی تاکید کرد: خواسته پیمانکار به کمیته ماده ۳۸ ارجاع و این کمیته نیز رای بر خلع ید پیمانکار داده است.

وی با بیان اینکه فرصتی برای انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید نبوده است، گفت: نیروهای خدمات شهری شهرداری شیراز از حدود ۱۰ روز پیش راسا برای تجهیز و بهسازی کمپ زیباشهر وارد عمل شده و تعمیرات این مجموعه را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ از کمپ زیباشهر بازدید کرده است، گفت: پس از خلع ید پیمانکار این مجموعه به دلیلی نبود وقت کافی برای واگذاری این مجموعه به پیمانکار جدید شهرداری شیراز برای تجهیز این مجموعه وارد عمل شد و تا روز پنجشنبه حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد بهسازی انجام شده است.

شهردار شیراز تاکید کرد: کمپ زیباشهر تا شنبه ۲۸ اسفندماه بصورت کامل و صد درصدی و با تمام ظرفیت آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهد بود.

شهردار شیراز در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت مسافرگیری کمپ زیبا شهر و شایعاتی که در فضای مجازی از عدم پذیرش میهمانان نوروزی در این مجموعه منعکس شده،افزود: براساس سامانه‌های شهرداری شیراز مساله عدم پذیرش میهمانان نوروزی در این کمپ منتفی است و سامانه نشان از مسافرگیری در این مجموعه دارد.

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که برخی مسافران برای نپرداختن هزینه ورودی اقدام به نصب چادر در فضای اطراف این مجموعه کرده باشند.

اصنافی عنوان کرد: حدود ۷۰ کانکس و بیش از این تعداد سکوی سیمانی برای نصب چادر در این محل وجود دارد.

شهردار شیراز گفت: در دو نوع ویژه و معمولی در کانکس های این کمپ به مسافران نوروزی خدمات ارایه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha