۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84689949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار هرمزگان: رفع مشکلات قانونی گردشگری دریایی پیگیری می‌شود

قشم- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: برخی مسایل حقوقی و قانونی در رابطه با گردشگری و هتلینگ دریایی وجود دارد که رفع این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،  مهدی دوستی روز جمعه در بازدید از شرکت آرام شناور کیان قشم افزود: ترکیب مناسبی از اقتصاد دریا محور، گردشگری، هنر و صنعت در این مجموعه به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: اقتصاد دریا اصلی‌ترین دغدغه ما در استان هرمزگان است و از سوی دیگر مساله گردشگری نیز از جمله فرصت‌های مطرح در این استان است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت سازی که در این مجموعه انجام شده نشان از آن دارد که  متخصصان این شرکت همه از اهالی منطقه هستند و دوره‌های تخصصی را در داخل و خارج  از کشور گذرانده‌اند.

دوستی افزود: تمام مصالح لازم برای تولید در این مجموعه نیز ساخت داخل است که این مساله باعث امیدواری است که مانند این مجموعه‌ها نیاز داخلی را به صورت کامل پاسخ می‌دهند.

شرکت آرام شناور با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و سرمایه در گردش ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه ساخت و تعمیر انواع شناورها مشغول فعالیت است. این شرکت از سال ۱۳۹۷ در شهرک صنعتی طولا واقع در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه صنعتی در طراحی انواع مختلف شناورهای تفریحی از جنس فایبرگلاس و آلومینویم در سایزهای کوچک و متوسط دارای تخصص است. پانتون بوت، انواع شناورهای چوبی، آلاچیق و کلبه آلاچیق و همچنین رستوران شناور دیگر محصولاتی هستند که با هدف کمک به توسعه گردشگری دریایی جزیره قشم، در این مجموعه صنعتی تولید می شود.

بیمارستان بخش حرا کلنگ‌زنی شد

عملیات اجرایی بیمارستان محلی طبل در بخش حرا شهرستان قشم با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

استاندار هرمزگان در ادامه سفر یک روزه خود به جزیره قشم و در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان محلی طبل گفت: این بیمارستان با زیربنایی افزون بر ۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین و بنگاه های اقتصادی، پیش بینی شده است که طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی روستاهای قشم خدمات درمانی است که این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته و با احداث این بیمارستان نقش مهمی در براورده کردن نیازهای این منطقه دارد.

دوستی ضمن قدردانی از جامعه خیران ادامه داد: مشارکت گسترده خیران در تامین نیازهای اساسی و توسعه استان هرمزگان یک نعمت و از الطاف الهی است به خصوص اینکه در حوزه های جدیدی مانند آبخیز داری در سطح کشور پیشتاز و بی نظیرند.  

وی تصریح کرد:ما وظیفه داریم در راستای بهبود سلامت مردم زمینه خدمات رسانی مناسب را برای مردم فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: جزیره قشم مسائل متنوعی دارد و رفع مشکلات این جزیره در بخش درمان و آب مهمترین دغدغه و اصل و مبنای کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: خیران با عشق و اخلاص پا به وادی خیر گذاشته‌اند و بدون چشمداشت مادی با خدا معامله کرده‌اند ‌و این بزرگترین درسی است که می‌توانیم از خیران بیاموزیم.

دوستی یادآور شد: پنجشنبه شب در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی سال ۱۴۰۰، تامین دستگاه‌ «ام. آر. آی» قشم مصوب شده که با همکاری خیران راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌های یکساله تمامی کادر درمان استان افزود: اقدامات مهمی در ۶ ماهه اخیر در بخش سلامت رخ داد و تمرکز و تلاش‌های زیادی در بخش مبارزه با کووید انجام گرفت.

دوستی ادامه داد: واکسیناسیون همگانی اتباع با سخاوت دولت جمهوری اسلامی، واکسیناسیون خانه به خانه سرخک، مهار و کنترل پشه آئدس نیز از جمله فعالایت‌هایی است که با تلاش جهادی انجام شد.

انتصابات هرمزگان پایان یافته است

استاندار هرمزگان با اشاره به مطالبه مردم در خصوص تغییرات مدیران در دولت جدید گفت: پرونده انتصابات چهار معاون استاندار و ۱۳ فرماندار استان با صدور احکام و یا ابقا تمام شده است و همچنین افراد مورد نظر را به عنوان مدیران کل دستگاه‌ها معرفی کرده‌ایم و در انتظار تصمیمات وزارتخانه و پایان فرایند تغییرات آن هستیم.  

وی با بیان اینکه ۲۰ بخشدار نیز منصوب شده‌اند، افزود: با انتصاب و ابقای سایر بخشداران پرونده تغییرات حوزه وزارت کشور در استان تکمیل و بعد از تعطیلات پایان می‌یابد.
آب برنامه اصلی دولت در استان هرمزگان است

دوستی موضوع آب جزیره را یکی دیگر از دغدغه و برنامه اصلی دولت در استان هرمزگان ذکر تصریح کرد: اعتبارات مناسبی در سفر رییس جمهور برای تامین آب قشم تخصیص داده شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد تغییرات خوبی در این راستا خواهیم بود.

وی سفر رییس جمهور به قشم را ادای احترام به مردم این جزیره عنوان کرد و یادآورشد: نقش مردم قشم به ویژه اهل سنت و جوانان در انتخابات و همراهی با جبهه انقلاب بسیار مهم بود و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سال جدید کارهای بزرگی انجام شود.  

دوستی اضافه کرد: در زمینه آموزش نیز اقدامات مهم و پایه ای آغاز شده است که می توان به سرمایه‌گذاری برای راه اندازی و تجهیز چهار آزمایشگاه، آماده سازی ۱۴۳ نفر المپیادی و آموزش دبیران اشاره کرد.  

وی افزود: همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم کادری توانمند برای آینده کشور از هرمزگان و قشم تربیت کنیم چرا که نیروی انسانی ثروت و محور همه پیشرفت‌ها و توسعه  کشور هستند.

بازدید از  شرکت بانکرینگ قشم 

استاندار هرمزگان در ادامه سفر خود، ضمن بازدید از شرکت سوخت رسان قشم، وضعیت آن را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

استاندار هرمزگان در راستای سیاست‌های مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت سیزدهم، به‌ منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

دوستی همچنین از مرکز تکثیر لارو میگو شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم بازدید کرد. تعاونی مروارید شکیل قشم با ایجاد زنجیره کامل تولید شامل تکثیر و پرورش میگو، کارخانه غذا و عمل‌آوری با تکیه بر دانش بومی و تلاش مستمر از تعاونی های موفق هرمزگان است.

این بازدیدها در راستای ارتباط مستقیم با سرمایه گذاران و مشاهده میدانی  وضعیت طرح‌ها و بررسی مشکلات آنان صورت گرفت. در این راستا استاندار هرمزگان در تماس تلفنی با مدیران دستورات و پیگیری لازم را صادر کرد.  

تجلیل استاندار هرمزگان از خانواده معظم شهید حسین تارک

استاندار هرمزگان در پایان سفر یک ورزه خود به جزیره قشم، و همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی(عج) و در آستانه سال جدید، ضمن دیدار با خانواده شهید حسین تارک از پدر و مادر این خانواده معظم شهید تجلیل کرد.

دوستی امنیت امروز خلیج فارس و استان هرمزگان را مدیون خون شهدا دانست و افزود: خانواده شهدا با صبر و ایثار و استقامتی که دارند اسوه و الگو هستند و روحیه ما خادمین شهدا را تقویت می‌کند.

شهید حسین تارک در لباس مقدس سربازی و به هنگام محافظت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران در یک درگیری با اشرار قاچاقچی در آب های خلیج فارس در سال ۱۳۷۹ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha