۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84690189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ شهرستان کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبر: 84690189
۹ شهرستان کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونا در کشور، شهرستان کامیاران در وضعیت نارنجی و باقی شهرهای استان در حالت زرد قرار گرفتند.

دکتر بهروز اخوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچ شهرستانی در استان وضعیت قرمز ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرهای سنندج، بانه، بیجار، دهگلان، سروآباد، سقز، مریوان، قروه و دیواندره زرد است.

وی با بیان اینکه در فاز ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی بشدت الزامی است، افزود: هر فرد دارای علائم سرماخوردگی حتی در صورت منفی بودن تست اُمیکرون باید خود را مبتلا به بیماری بداند و تمامی دستورات مربوط به قرنطینه را رعایت کند تا زنجیره بیماری گسترش پیدا نکند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان، اضافه کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر دُز اول، ۹۸۰ هزار و ۴۲۰ نفر دُز دوم و ۳۶۵ هزار و ۵۳۶ نفر دُز سوم واکسن کرونا را در استان دریافت کرده‌اند.

اخوان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۱.۱ درصد از جامعه هدف در کردستان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۸۴.۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش دُز اول، و ۷۴.۵ درصد مردم نیز تحت پوشش دُز دوم قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: تاکنون ۹۴.۸ درصد بیجاری‌ها، ۸۵.۹ درصد در قروه، ۸۱.۸ درصد در دهگلان، ۹۳.۱ درصد مردم دیواندره، ۸۳.۸ درصد در سنندج، ۸۵.۴ درصد کامیارانی‌ها، ۸۶.۵ درصد در سقز، ۷۶.۱ درصد مریوانی‌ها، ۸۳.۹ درصد در سروآباد و ۸۱.۳ درصد مردم بانه واکسینه‌ شده‌اند.

از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون، ۲ هزار و چهار نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به این ویرس در مراکز درمانی استان بستری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha