۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84690216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۱ در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود

شهرری - ایرنا - روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد: ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۱ با حضور اقشار مختلف مردم و رعایت دستور العمل های بهداشتی در آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع) برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آستان مقدس حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، امسال نیز همچون سنوات گذشته عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام با حضور در این حرم ملکوتی و توسل به این امامزاده عظیم الشان به دعا و نیایش به درگاه الهی پرداخته و همزمان با تحویل سال، دعای تحویل سال را همنوا با یکدیگر زمزمه خواهند کرد.

بر این اساس، ویژه برنامه ای در روز تحویل سال از ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میثم علی پناه و مدیحه خوانی حاج مرتضی طاهری در مصلای امام علی(ع) برگزار و از شبکه قرآن سیما به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

همچنین ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در مصلای امام علی(ع) همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت دعای توسل با نوای حاج احمد زین العابدین فرد و مراسم ویژه لحظه تحویل سال و پخش پیام مقام معظم رهبری به مناسبت سال جدید از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و امامزادگان مجاور از آغازین لحظات سال جدید طبق سنوات سال گذشته پذیرای صدها هزار میهمانان نوروزی از تهران و سراسر کشور خواهد بود.

حضور باشکوه مشتاقان آستان اهل بیت عصمت و طهارت که در قالب تورهای مسافرتی و یا به همراه خانواده های خود در ایام تعطیلات نوروزی به این آستان مقدس، مشرف می شوند، جلوه خاصی را به فضای ملکوتی حرم مطهر می بخشند.

همچنین تقارن ایام سال نو و اعیاد شعبانیه از هم اکنون و در آستانه سال نو فضای معنوی و شادمانیِ زائران و مجاوران حرم نورانی حضرت سیدالکریم علیه السلام را دو چندان کرده است.

بنا بر این گزارش، دفاتر خدمات زائر در این ایام به زائران حرم مطهر خدمات رفاهی ارائه کرده و موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام نیز در ساعت های مقرر و تعیین شده در این ایام پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

آثار شاخص این موزه نسخ، قرآن کریم خطی، نسخ کهن، نسخه خطی مجالس المـﺆمنین، کتیبه های خطی به خط نستعلیق مُذهّب، سَجع مهر عقیق چهار گوش، مهر های دیوانی آستان و همچنین صندوق مطهّر مرقد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام است که به همراه ده ها اثر نفیس و قدیمی دیگر در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha