امام جمعه کرمانشاه: امر به معروف و نهی از منکر کاری تشکیلاتی و اداری نیست

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک کار تشکیلاتی و اداری نیست، گفت: همه ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور موظف هستند به این مهم پایبند باشند.

به گزارش خبرمگار ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز شنبه در آخرین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۴۰۰ که با حضور استاندار، دادستان و دیگر اعضای ستاد در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: امام راحل برای زنده نگه داشتن اسلام قیام کرد و ما هم موظفیم شعائر این دین را زنده و تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام کسی را مجبور به روزه گرفتن نکرده و روزه‌خواری هم نوعا مهم نیست، گفت: بسیاری از افراد ممکن است به دلیل مریضی‌های مختلف و یا دلایل شخصی روزه‌ نگیرند اما نباید در جامعه و علنا حکم الهی را از بین ببرند و به این مهم بی احترامی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اعیاد قربان و غدیر را مهمترین اعیاد کشورهای عربی عنوان کرد و اظهار داشت: همانطور که برای نوروز که جشنی باستانی و ملی است این چنین اقداماتی را به صورت خودجوش انجام می‌دهیم باید برای اعیاد مذهبی دین اسلام هم حساسیت لازم را داشته باشیم و ادارات در این زمینه می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه نکات و سرنخ‌هایی که در دین اسلام است در هیچ دینی وجود ندارد و ما باید از ماه مبارک رمضان و عید فطر نهایت استفاده و بهره را ببریم افزود: ادارات و ارگانها باید با نصب بنر و نوشته‌هایی در سطح شهر و همچنین در فضای مجازی این ذهنیت را در جامعه ایجاد کنیم تا جوانان و خانواده‌ها از برکات این ماه مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha