درمان سندرم مچ دست با لوسیون دانش بنیان ایرانی/صادرات به ۷ کشور دنیا

تهران- ایرنا- شرکت دانش بنیان دارویی آنا فارما توانسته با استفاده از توان متخصصان ایرانی لوسیون درمانی برای درمان سندرم مچ دست (تونل کارپال) تولید کند. این محصول اکنون به هفت کشور دنیا صادر می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سندرم تونل کارپال (Carpal tunnel) در اثر وارد آمدن فشار بر عصب مدیان (میانی) ایجاد می شود. تونل کارپ، گذرگاهی باریک است که توسط استخوان ها و رباط های موجود در کف دست، احاطه شده است. فشرده شدن عصب مدیان علائمی شامل بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف در دست و بازو ایجاد می کند.

هر چیزی که در فضای تونل کارپال به عصب مدیان فشار بیاورد یا آن را تحریک کند، می تواند منجر به ایجاد سندرم تونل کارپال شود. شکستگی مچ، تورم و التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید، با تنگ کردن فضای تونل کارپال می توانند سبب ایجاد این عارضه شوند که ‌در برخی مواقع برای بهبود این عارضه عمل جراحی توصیه می شود.

در بسیاری از موارد، هیچ دلیل مشخصی برای بروز این سندرم وجود ندارد. ممکن است ترکیبی از عوامل مختلف در شکل گیری این عارضه نقش داشته باشند و همچنین هیچ روش اثبات شده ای برای پیشگیری از سندرم تونل کارپال وجود ندارد، حال یک شرکت دانش بنیان لوسیون درمانی کاملا طبیعی و گیاهی با استفاده از روغن اصطراک و دارای اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹، ویتامین E و ویتامین F تولید کرده که با توجه به ساختاری که دارد، به سرعت جذب پوست شده،  به راحتی مابین مفاصل نفوذ می کند و موجب سهولت در حرکت مفاصل می شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان این لوسیون گیاهی بسیار مناسب جهت درمان و معالجه انواع آرتروزها و دردهای مفاصل در ناحیه گردن، زانو، ستون مهره‌ها، سندروم تونل کارپال (مچ دست)، دردهای مفاصل و تاندون ناشی از عصب سیاتیک، دردهای مفصلی ناشی از رماتیسم و گرفتگی های عضلانی_ مفصلی در نواحی مختلف بدن است.

دکتر مسعود ره افروز مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار علم وآموزش ایرنا در خصوص این محصول توضیح داد: این لوسیون گیاهی دارای ثبت اختراع است و نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد. همچنین روی ۲۰۰ نفر در تهران، اصفهان و اربیل عراق تست بالینی آن صورت گرفته است و بالغ بر ۸۵ درصد افراد رضایت داشته اند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این لوسیون علاوه بر درمان سندرم کارپال، برای درد مفاصل و گرفتگی‌های ناحیه گردن، کتف و شانه، دردها و بیماری‌های مفاصل ناحیه ستون مهره‌ها (پایین گردن تا کمر)، دردها و بیماری‌های مفاصل ناحیه کمر، پاها، زانو و دردهای ناشی از عصب سیاتیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد و موجب درمان می شود.

به گفته وی:‌ سندرم مچ دست اغلب مورد جراحی قرار می گیرد که علاوه بر هزینه سنگین جراحی معمولا یک سال بعد بازگشت دارد، اما در یک دوره درمان با این لوسیون که معمولا ۲ ماه طول می کشد این عارضه درمان می شود.

ره افروز با بیان اینکه همچنین سندرم دیگری به نام سندرم دکوروان که شصت دست را درگیر می کند نیز با این لوسیون گیاهی قابل درمان است، افزود: سندرم دکوروان در حال حاضر به دلیل استفاده از موبایل خیلی شایع شده است و این دارو خوشبختانه ۱۰۰ درصد این بیماری را درمان می کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: این محصول مجوز سازمان غذا و دارو و نیز مجوز cpp را که مجوز صادراتی محصول است، از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

وی افزود: این لوسیون گیاهی حتی در بیماران ام اس و پارکینسون تا ۴۰ درصد باعث بهبود حرکات آنان شده است.

صادرات محصول دانش بنیان به ۷ کشور/دریافت ۳ تندیس از مرکز دانشگاهی خارجی  

وی با بیان اینکه تحریم ها روی صادرات محصولات بسیار تاثیرگذار بوده است، افزود: این محصول به اقلیم کردستان، اربیل سلیمانیه عراق، ‌افغانستان، گرجستان، ‌آلمان، کنیا و سوئد صادر شده و در حال رایزنی با پاکستان و قطر برای صادرات این محصول دانش بنیان هستیم.

ره افروز گفت:‌ این شرکت سه تندیس برای سه  محصول که این لوسیون درمانی نیز شامل آن است، از مراکز دانشگاهی بیمارستانی فرانسه، ‌آلمان و گرجستان دریافت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha