۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84690631
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۸ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84690631
۲۸ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استان ها - ایرنا - نوروز نزدیک است و این روزها شاید رنگ های شهرهای مختلف کشور برای بیشتر هموطنانی که قصد سفر دارند ، بسیار مهم تر از روزهای دیگر سال باشد.

به گزارش ایرنا به جرات می توان ادعا کرد که همه نقاط ایران زیبا دیدنی است اما قبل از بستن بار سفر بد نیست به رنگ های کرونایی مناطق مختلف کشور نظری بیافکنیم . اول از همه باید اذعان داشت که امروز وزارت بهداشت براساس آمار کلی که هر روز از رنگهای کرونایی شهرها ارایه می دهد، در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اگر بخواهیم به ریز از رنگبندی شهر ها مطلع شویم بهتر است از خطه سرسبز گیلان شروع کنیم که قطعا گردشگران نوروزی زیادی را مثل هر سال پذیراست .امروز در خصوص این خطه چنین اعلام شد: "رنگ قرمز کرونا از نقشه گیلان خارج شد".

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بامداد شنبه اعلام شد، رنگ قرمز از نقشه کرونایی استان گیلان خارج شد و شمار شهرستان های زرد افزایش یافت.

در ارزیابی جدید، شهرستان های لاهیجان، صومعه سرا، بندرانزلی و سیاهکل از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و به رنگ بندی زرد پیوستند و رودبار نیز از رنگ قرمز به نارنجی رسید.

شهرستان فومن و املش در وضعیت نارنجی باقی ماند، آستارا، شفت، ماسال، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رودسر و تالش نیز در ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت نارنجی خارج و به رنگ زرد کرونایی درآمدند.

همچنین شهرستان های رضوانشهر و لنگرود که در ارزیابی جمعه گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت زرد کرونایی بودند در همان رنگ باقی ماندند.

به این ترتیب سه شهرستان استان گیلان در رنگ بندی کرونایی نارنجی و ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

۲۸ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها



رنگ های شهر های خوزستان و بوشهر 
در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲  شهرستان نارنجی، ۲۲ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی است.

براساس ارزیابی های جدید وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهراز شرایط قرمز خیلی پرخطر و نارنجی پرخطر کرونایی در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار گرفت.

 هم اکنون۲۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کم خطر و ۸۰ درصد در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارد.

بر اساس این ارزیابی‌ها با تغییر رنگ شهرستانهای دشتی و گناوه از نارنجی پرخطر کرونایی به زرد با خطر متوسط استان بوشهر هیچ شهرستان پرخطر کرونایی ندارد.

بر این اساس در زمان حاضر شهرستان‌های تنگستان، جم، دشتی، دیلم، دیر، بوشهر، عسلویه و گناوه در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارد.

همچنین شهرستان‌های دشتستان و کنگان نیز بدون تغییر رنگ کرونایی در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

عقب نشینی رنگ قرمز کرونا از خراسان شمالی

طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶ شهرستان خراسان شمالی از وضعیت قرمز خارج شد و تنها یک شهرستان در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی باقی ماند.

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ادامه روند کاهشی مبتلایان بیماری کووید۱۹، شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج از وضعیت قرمز به رنگ نارنجی کرونایی تغییر رنگ دادند و سه شهرستان رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در رنگبندی زرد کرونایی قرار گرفتند.دیگر آنکه شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین نیز به ترتیب در همان رنگبندی نارنجی و قرمز کرونایی باقی ماندند.

پیش از این هفت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.
 

۲۸ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

آشتیان ، تنها شهر قرمز در استان مرکزی

آشتیان تنها شهرستان استان مرکزی است که در آخرین رنگبندی جدید کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت قرمز قرار دارد.

 اکنون شهرستان‌های اراک، ساوه، فراهان، کمیجان، شازند، تفرش، خنداب و محلات در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

سه شهرستان زرندیه، محلات و دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند و در حال حاضر هیچکدام از شهرستانهای استان مرکزی در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

رنگبندی کرونایی در استان گلستان 

طبق آخرین رنگبندی اعلام شده برای استان گلستان هم مینودشت در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های آزادشهر، آق‌قلا، رامیان، علی‌آبادکتول، کردکوی، گالیکش، گرگان، کلاله، مراوه‌تپه و گمیشان در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند. 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،هیچ شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد و براساس اطلاعات به دست آمده ومطابق نقشه آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اکنون ۶ شهرستان نارنجی وسه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

شهرستان های نارنجی استان شامل بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده، مارگون و چرام هستند.سه شهرستان باشت، دناو بهمئی در وضعیت زرد قرار دارند.

۲ شهرستان استان همدان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند از ابتدای هفته جاری با بهبود شرایط در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

درحال حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، «همدان، بهار، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و فامنین» در وضعیت زرد و چهار شهرستان «رزن، درگزین، کبودراهنگ و نهاوند» نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد، در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت و در حال حاضر تنها یک شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز است.

هم اکنون از استان خراسان رضوی، شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز، شهرستانهای بردسکن، تایباد، خلیل آباد، درگز، قوچان، کاشمر و نیشابور در وضعیت نارنجی، شهرستان بینالود در شرایط آبی و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۹ شهرستان کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونا در کشور، شهرستان کامیاران در وضعیت نارنجی و باقی شهرهای استان در حالت زرد قرار گرفتند.

هیچ شهرستانی در استان وضعیت قرمز ندارد.در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرهای سنندج، بانه، بیجار، دهگلان، سروآباد، سقز، مریوان، قروه و دیواندره زرد است.

آذربایجان غربی بدون شهر قرمز کرونایی/ پیرانشهر آبی شد

در حالی که تا ۲ هفته گذشته، ۹ شهرستان در این استان وضع قرمز کرونایی داشتند، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، این استان وضع قرمز ندارد.در حال حاضر ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی وضعیت نارنجی کرونایی دارند که ارومیه، پلدشت، تکاب، چایپاره، خوی و شوط را شامل می شود.

همچنین ۱۰ شهرستان اشنویه، بوکان، چالدران، سردشت، سلماس، شاهین دژ، نقده، ماکو، مهاباد و میاندوآب وضعیت زرد کرونایی دارد که امیدواریم به سمت نارنجی و قرمز حرکت نکنند.دیگر آنکه  شهرستان پیرانشهر در جنوب استان به وضعیت آبی کرونایی رسیده که این روند، امیدوارکننده است.

فوت ۷۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت در کشور 

از رنگبندی شهرهای مختلف کشور که بگذریم نوبت به شمار فوتی های ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته می رسد که براین اساس،  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه ۲۸ اسفند از فوت ۷۲ بیمار و شناسایی هزار و ۳۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور در شبانه روز گذشته خبر داد که این  تعداد فوتی نشان از کاهش فوتی ها نسبت به روز قبل تر را نشان می دهد که شمارشان به ۹۱ تن می رسید .

 یک فوتی کرونایی در خوزستان بیشتر از دیروز

اگر بخواهیم از جزییات بیشتری در خصوص فوتی ها و روند کاهشی یا افزایشی کرونا مطلع شویم می توانیم به اظهارات دکتر سیدمحمد علوی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان توجه کنیم که از جان باختن هفت تن از هموطنان در خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا خبرداد و این رقم را نسبت به روز قبل ، یک نفر بیشتر عنوان کرد.

علوی در عین حال شمار مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز درمانی خوزستان را نسبت به روز گذشته ۱۷۴ مورد کمتر ، بیان کرد و همچنین اینکه در همین بازه زمانی هشت بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روز قبل ۱۳ مورد کمتر شده است. 

دکتر سیدجواد پورنقی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمان خراسان شمالی نیز درباره وضعیت کرونایی این استان گفت: طی۲ هفته اخیر شاهد روند کاهشی موارد بستری و سرپایی کرونایی هستیم ولی این امر نباید به معنای عادی انگاری تلقی شود زیرا این شرایط می تواند، شکننده باشد.
 

۲۸ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

تعداد بستری های کرونایی در خراسان رضوی ۴۰۰ مورد کمتر شد

از خراسان رضوی به نقل از دکتر محمد پهلوان،  رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز این خبر منتشر شد که  با ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، شمار بستری شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است.

به عبارت دیگر در زمان حاضر شمار بیماران کرونایی شامل مبتلایان سرپایی، بستری‌شدگان، فوتی‌ها و بیماران بد حال بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ناشی از این بیماری در خراسان رضوی رو به کاهش است.

مجموع بستری مبتلایان کرونا در استان اردبیل به ۸۹ نفر کاهش یافت
آنطور که دکتر علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرده است؛ در ادامه تداوم روند نزولی شیوع کرونا، مجموع شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان که از روز گذشته دو رقمی شده بود، در شبانه‌روز گذشت ۸۹ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به آغاز روند نزولی شاخص های شیوع کرونا در استان اردبیل از سه هفته قبل افزود: آمار مبتلایان روزانه کووید.۱۹ در این استان نیز طی شبانه روز گذشته به ۱۴ نفر کاهش یافته که پایین‌ترین آمار ۲ ماه گذشته است.

تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی/ آمار مبتلایان دورقمی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم امروز  گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که نشان دهنده کاهش قابل توجه آمارهای ابتلا در استان است.

دکتر محمدامین ولی‌زاد  افزود: این آمار نشان دهنده کاهش قابل توجه شیوع به کرونا در استان است ولی مردم باید در ایام نوروز، توجه ویژه ای به رعایت پروتکل ها داشته باشند تا آمار دوباره افزایشی و جهشی نشود.
شماری دیگر از اخبار منتشر شده حاوی کاهش کرونا در استا نها را می توان بدین شرح عنوان کرد:
استاندار: روند ابتلا به کرونا در لرستان نزولی شد
کاهش ۶۰ درصدی موارد بستری کرونایی در خوزستان

خبرهای دیگر کرونایی امروز نیز با این عناوین بدین شرح است :

۴٠٠پایگاه مرکز واکسیناسیون در ایام نوروز در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

حدود سه میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است

بیش‌از ۲۴ هزار تست کرونا در پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است

تزریق واکسن شرط دریافت بلیت اتوبوس در سفرهای نوروزی است
بیش از ۴۰ هزار نفر در قصرشیرین واکسینه شدند

۲۷ درصد گروه هدف در سردشت دز سوم واکسن کرونا دریافت کردند

بیش از ۴۰ هزار نفر در قصرشیرین واکسینه شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha