فرمانده پلیس راه هرمزگان : بیش از ۱۷هزار خودرو روز جمعه وارد هرمزگان شد

بندرعباس-ایرنا- فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: ورود مسافران نوروزی به استان از جمعه ۲۶ اسفند شدت گرفته و در این روز بیش از ۱۷ هزار خودروی مسافران نوروزی وارد هرمزگان شد.

 سرهنگ  مهدی نیکبخت روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن آعلام آمادگی پلیس راهور درایام نوروز، افزود خودروهای خروجی از استان به طور متوسط ۳۶ درصد و تعداد خودروهای ورودی ۴۸درصد افزایش یافته است.
 وی اضافه کرد: خوشبختانه ظرف ۲روز گذشته هیچ تصادف منجر به فوتی در جاده های استان رخ نداده است.
وی ادامه داد: ۲۲ نقطه تایید شده در جاده های استان شناسایی شده است و  تدابیر لازم جهت کاهش خطر  در این نقاط اندیشیده شده و   نیروهای پلیس راه نیز به صورت محسوس و نامحسوس در حال گشت زنی جاده ای هستند و نقاط حادثه خیز را نیز به صورت ویژه کنترل می کنند.
 سرهنگ نیکبخت خاطرنشان کرد:۵۰ دستگاه دوربین، سرعت و چگونگی تردد رانندگان را به صورت آنلاین (برخط) به مرکز کنترل ترافیک جاده‌ای گزارش می کنند.
وی یادآور شد:  برخی رانندگان به محض مشاهده دوربین یا تابلوی نشان دهنده دوربین  اقدام به کاهش لحظه‌ای سرعت می‌کنند اما ۵۰ دوربین یاد شده سرعت رانندگان را به صورت متوسط محاسبه و گزارش می کنند و به همین دلیل لازم است رانندگان در طول مسیر نسبت به رعایت سرعت مجاز دقت لازم را داشته باشند.
 سرهنگ نیکبخت خودداری از صحبت با تلفن همراه ، بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز ز و پرهیز از سبقت غیرمجاز را عوامل افزایش ضریب امنیت رانندگان و سرنشینان خودرو در ایام نوروز دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha