پروژه ۱۲ هکتاری فضای سبزآزاد راه پردیس طی ۴۵ روز به اتمام رسید

تهران-ایرنا- پروژه ۱۲۰ هزار متری فضای سبز در ورودی شهر پردیس از سمت شمال و حد فاصل آزاد راه و جاده قدیم با اقدام جهادی شهرداری پردیس شامل زیر سازی، خاکبرداری، جمع آوری نخاله، ایجاد چاله،شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت درختان طی ۴۵ روز به اتمام رسید.

رضا کارخانه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از طرح های بزرگ شهرداری پردیس در سرفصل توسعه سرانه فضای سبز، اجرای پروژه ۱۲۰ هزار متر مربعی با اعتبار۲۵ میلیارد ریال در ورودی شهر پردیس از سمت شمال و حدفاصل آزادراه و جاده قدیم است.

وی ادامه داد: در این محدوده فضای سبز ۱۰ هزار اصله درخت و درختچه از انواع گونه‌های سازگار با اقلیم و آب‌وهوای شهر پردیس شامل سرو نقره‌ای، زبان‌گنجشک، توت نرک، ارغوان و پیروکانتا کاشته شد.

شهردار پردیس با تاکیدبر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، توضیح داد: برای آبرسانی به فضای سبز این منطقه، شبکه آبیاری تحت فشار با بهره گیری از پنج هزار و ۲۰۰ مترطول لوله گذاری از جنس پلی اتیلن اجرا شده است.

جمع آوری گاردریل های آسیب دیده مسکن مهر

کارخانه اظهار داشت: واحد خدمات شهری این شهرداری در ادامه اجرای تفاهم‌نامه اخیر مبنی‌بر نظارت شهرداری بر عملکرد پیمانکاران خدماتی شرکت عمران گاردریل‌های آسیب‌دیده در معابر فاز در راستای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از برخورد با گارد ریل در فاز ۱۱مسکن مهر پردیس را جمع آوری کرد.

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه بین شهرداری پردیس، فرمانداری شهرستان و شرکت عمران اجرای امور خدماتی در سایت‌های جدید مسکن مهر به معنای تحویل این فازها از سوی شهرداری پردیس نیست واین شهرداری به واسطه تجربه و تخصص‌های کافی صرفاً بر عملکرد پیمانکاران خدماتی شرکت عمران نظارت خواهد داشت.

شهردار پردیس گفت: ساماندهی معابر فاز ۸، شستشوی مخازن زباله مکانیزه به طور روزانه، اجرای ۳۶هزار متر طول رنگ‌آمیزی جداول ، اجرای لکه‌گیری آسفالت در بلوار سردار سلیمانی توسط اداره فنی و عمرانی ، ساماندهی معابر روستای واصفجان با انجام اموری شامل رفت‌وروب، لایروبی انهار، نظافت معابر، تسطیح مسیرهای خاکی، جمع‌آوری زباله و نخاله بخشی از عملکرد این دستگاه خدمات رسان است.

کارخانه ادامه داد: ادامه اجرای طرح درختکاری دربوستان‌ها توسط سبزبانان شهرداری پردیس با غرس نهال در بوستان ولایت،ساماندهی معابر فاز چهار، نورافشانی آسمان در شب میلاد حضرت ولیعصر(عج)، طراحی و نقاشی ستونهای پل شهدا در ورودی شهر پردیس، لکه گیری آسفالت در معابر فاز ۸، جانمایی و نصب المانهای نورزی در نقاط مختلف  شهر نیز بخشی از ۴۳ طرح اجرا شده توسط ستاد استقبال از بهار شهر پردیس است.

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت ششمین مرکز آتش نشانی پردیس

وی با اشاره به اجرای پروژه مرکزآتش نشانی فاز۹ شهرداری پردیس توضیح داد: ششمین مرکز آتش نشانی وخدمات ایمنی در فاز ۹ مسکن مهر شهر پردیس با پیشرفت ۴۰ درصد به مرحله احداث سقف رسید.

شهردار پردیس گفت: محل احداث این پروژه به نوعی انتخاب و جانمایی شده که علاوه‌ بر فاز ۹، خدمات ایمنی و امدادی فاز پنج را نیز تحت پوشش قرار دهد.

 کارخانه افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۴۴۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰ مترمربع شامل بخش هایی نظیر آشیانه، سایت اداری، سالن ورزشی، سالن جلسات در دست ساخت است.

ساماندهی تقاطع بلوارهای خلیج فارس و شهید شکاری

وی با اشاره به ساخت پروژه ساماندهی تقاطع بلوار های خلیج فارس و شهید شکاری در ۷ بخش، توضیح داد: به‌ منظور کاهش خطرات ناشی از سوانح رانندگی ، این پروژه عمرانی و خدماتی  زمینی به مساحت پانزده هزار مترمربع در ۷ بخش،اصلاح هندسی، ایجاد میدانگاه، تعریض معبر، ساخت پیاده‌رو، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت و نصب تیرهای چراغ روشنایی اجرایی خواهد شد.

شهردار پردیس گفت: این پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد درحال انجام است و با برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می شود که تا اواسط سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر درشرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha