۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84691470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ برنامه نوروزگاه در استان اردبیل اجرا می‌شود

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبر: 84691470
۹۶ برنامه نوروزگاه در استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری ۹۶ برنامه متنوع در قالب "نوروزگاه" در ایام عید ۱۴۰۱ در نقاط مختلف این استان خبر داد.

نادر فلاحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال برای ایجاد شور و شعف در بین مردم و جامعه ۹۶ برنامه نوروزگاه در نقاط مختلف استان تدارک دیده شده است، گفت: از این تعداد ۱۱ برنامه تاکنون اجرا شده و بقیه برنامه‌ها تا آخر تعطیلات نوروز در شهرستان‌های مختلف استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برغم وجود آثار متعدد تاریخی و باستانی در استان ، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی شناخته شده ترین اثر این استان در سطح جهانی است، افزود: نوروز امسال فرصت مناسبی برای معرفی اقدامات انجام شده در این بقعه است و برای همین در ایام نوروز هر روز یک برنامه با حضور یک شهرستان استان در محل پایگاه جهانی شیخ صفی برگزار می‌شود.

وی پاسداری از آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ ‌های بومی مرتبط با عید باستانی را از جمله اهداف اجرای طرح نوروزگاه برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: افزایش آگاهی مردم نسبت به آداب و رسوم بومی خود و جذب گردشگر از دیگر اهداف اجرای طرح نوروزگاه است.

فلاحی با تاکید به باز بودن موزه‌های استان در طول عید نوروز اظهار کرد: همچنین تمامی موزه های استان اردبیل به مدت ۲۰ روز آماده پذیرایی از مردم و مسافران و گردشگران خواهد بود.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری تمامی دستگاه ها امسال نیز مانند سنوات گذشته استان اردبیل میزبان شایسته و خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.

به گزارش ایرنا، پیش از شیوع ویروس کرونا استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود. امسال با توجه به مجوز دولت سیزدهم برای سفرهای نوروزی پس از ۲ سال وقفه، پیش‌بینی می‌شود که این استان با حجم بالایی از مسافران نوروزی مواجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha