۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84692154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 84692154
رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد

ارومیه - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: رهاسازی ۱۹۹ میلیون مترمکعب از آب پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.

جواد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش عمده آب رهاسازی شده از پشت سد بوکان به میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰ میلیون مترمکعب از پشت سد مهاباد، ۱۵ میلیون مترمکعب از پشت سد شهرچای ارومیه و چهار میلیون مترمکعب هم از پشت سد دریک سلماس آب به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: این اقدام در راستای تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام می شود.

محمدی اظهار کرد: روند انتقال آب از سدها به دریاچه ارومیه با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز شده است.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه ها، از مردم می خواهیم از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین بهره برداران در راستای اهمیت رهاسازی آب به پیکره دریاچه ارومیه، از برداشت سهم در طول مسیرها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha