۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81481411
T T
۰ نفر
آغاز رهاسازی 176 میلیون مترمكعب آب به سمت دریاچه ارومیه

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شركت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: عملیات رهاسازی 176 میلیون مترمكعب از آب پشت دریاچه های سه سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت این دریاچه آغاز شد.

كیومرث دانشجو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه و براساس برنامه زمانبندی شركت آب منطقه ای آذربایجان غربی مبنی بر اختصاص سهمیه آبی استان برای آبرسانی به این دریاچه ، عملیات رهاسازی آب این سدها اجرا شده است.

وی اضافه كرد: از هریك از سدهای شهید كاظمی بوكان، حسنلوی نقده و ساروق تكاب به ترتیب 116 میلیون، 40 میلیون و 20 میلیون مترمكعب آب به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

وی اظهار كرد: رهاسازی آب این سدها در ماههای بهمن و اسفند امسال نیز ادامه می یابد.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست این سدها تحت تاثیر قرار می گیرند و به همین دلیل مردم محلی باید در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیك شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری كنند.

رهاسازی آب سدها و رودخانه های اطراف به سمت دریاچه ارومیه از جمله مصوبات دولت تدبیر و امید در آبان ماه امسال برای اجرا در راستای احیای این دریاچه به شمار می رفت و با توجه به اینكه این آب ها به صورت سیل آسا به دریاچه تزریق می شوند، می توانند نقش بسیار خوبی در افزایش سطح تراز و میزان آب دریاچه ارومیه ایفا كنند.

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران به شمار می رود كه در سالهای اخیر با مشكل كم آبی و خشكی مواجه شده و احیای آن در دستور كار جدی دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

8137/8136/581
۰ نفر