معاون وزیر میراث فرهنگی: کردستان یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور است

سنندج- ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی گفت: کردستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و ظرفیت‌های مناسب، یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور است.

به گزارش ایرنا، جواد واحدی روز دوشنبه در سفر به کردستان اظهار داشت: کردستان همواره یکی از استان‌های مورد توجه و تاکید آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و بر همین اساس این وزارتخانه در تلاش است تا سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را در این استان بیشتر توسعه دهد.

وی افزود: کردستان فرهنگ بسیار غنی دارد که باید بیش از پیش این فرهنگ و ویژگی‌های خاص این استان به کشور و جهان معرفی شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: آماده همکاری با تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه همه جانبه در این استان هستیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، به‌منظور رصد اقدامات و فعالیت‌های متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان امروز وارد استان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha