۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84693135
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر: تحقق شعار سال به سیاست‌گذاری مدون نیاز دارد

سنندج- ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: تحقق شعار سال به سیاستگذاری مدون نیاز دارد و باید بیش از پیش با همکاری و تعامل، زمینه ایجاد اشتغال مولد فراهم شود.

به ‌گزارش ایرنا، جواد واحدی روز سه‌شنبه در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان، با اشاره به اینکه موضوع اشتغال جزء مهم‌ترین دغدغه‌های ما در این وزارتخانه است، افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ بیان فرمودند در حقیقت تاکید بر ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: حوزه صنایع‌دستی استان کردستان به ‌دلیل انحصاری و متمایز بودن تولیدات آن، می‌تواند از پیشران‌های توسعه کردستان و کشور باشد.

معاون وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: استان کردستان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه مدیریتی و سه بخش میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی است.

وی افزود: ویژگی خاص این استان وجود وحدت، همدلی و هم‌افزایی به معنای واقعی بین تمامی بخش‌های اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی با مسوولان ارشد استانی است.

واحدی با بیان اینکه اقدامات و تلاش‌های انجام شده این اداره‌ کل در حوزه‌های مختلف استان شایسته تقدیر است، گفت: باید رسانه‌ها به ‌ویژه صداوسیما در مسیر معرفی جاذبه‌های گردشگری و تولیدات صنایع‌دستی کردستان اهتمام بیشتری داشته و آن را در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی کنند.

افزایش سه برابری اعتبارات حوزه میراث‌ فرهنگی کردستان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات استانی میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان امسال در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

یعقوب گویلیان افزود: تبدیل بناهای قدیمی به موزه و اماکن گردشگری، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و اقدامی ماندگار و موثر برای حفظ اصالت و معرفی هرچه بهتر فرهنگ این منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار بنای تاریخی در سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد، عنوان کرد: از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه نیز چهار بنای تاریخی دیگر نیز تملک و خریداری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: تعداد موزه‌های استان ۲ مورد بود که توانستیم با همکاری مجموعه این تعداد را به چهار مورد برسانیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان گفت: برای مسجد دارالاحسان نیز مجوز موزه مسجد- مدرسه اخذ شده که با هماهنگی ادارات مربوط و هیات امنای مسجد، قسمتی از آن به مکانی برای نمایش تاریخچه و شاخصه‌های معماری، هنری، فرهنگی و مذهبی این مسجد- مدرسه تبدیل می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، به‌ منظور رصد اقدامات و فعالیت‌های متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان، روز دوشنبه وارد شهر سنندج شد و از جمله برنامه‌های او بازدید از پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی، موزه و خانه کُرد سنندج بوده است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha