حدود ۴۳ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان دیدن کردند

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۴۲ هزار و ۶۷۷ مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند سال قبل تا امروز(دوم فروردین) از اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری مجموعه های فرهنگی و مراکز تفریحی این استان دیدن کردند.

علی مالمیر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در میان جاذبه‌های گردشگری استان همدان، غار علیصدر همچنان در صدر پذیرش مهمانان نوروزی است و پس از آن آرامگاه بوعلی‌سینا، کتیبه‌های تاریخی گنجنامه و آرامگاه باباطاهر در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۳ هزار و ۸۰۰ مسافر نوروزی در مراکز و تاسیسات اقامتی این استان اسکان داده شدند.

وی گفت: از این تعداد سه هزار و ۸۰۷ مسافر در هتل‌ها، ۷۲۳ نفر در میهمان‌پذیرها، ۲۱۷ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۲۷۳ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، یک هزار و ۲۱۰ نفر در خانه‌مسافرها، یک هزار و ۱۸۳ نفر در اقامتگاه‌های موقت، شش هزار و ۱۷۴ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۲۱۰ نفر نیز در سایر اقامتگاه‌های استان همدان اسکان یافتند.

استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی و شناخته می شود.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

سنگ نوشته های گنجنامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha