مهارت آموزی زمینه ساز تولید دانش بنیان در سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، تلاش برای تحقق شعار سال و گسترش تولید و اشتغال از طریق شرکت‌های دانش بنیان در اولویت این اداره‌کل ومراکز آموزشی است.

جلیل شهریاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری کرده‌اند، بنابراین یکی از گام‌های این شعار مهارت آموزی است که جوانان با مهارت آموزی در محیط واقعی کار به راحتی وارد شرکت‌های دانش بنیان می‌شوند و اشتغال آفرینی می‌کنند.

وی بیان کرد: با حمایت‌های ویژه و تاکیدات جدی استاندار سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱، مهارت آموزی پیوست تمام کارهای دستگاه‌های اجرایی است بنابراین از دستگاه‌های  اجرایی انتظار می‌رود همکاری ویژه با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان داشته باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بر حسب تاکیدات رهبر معظم انقلاب تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور بوده و تولید ملی در واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور است و مهمترین مسائل اقتصادی کشور را مساله‌ی تولید، رواج و رونق تولید ملی، حل می‌کند.  

وی  ادامه داد: امروز اگر با مهارت آموزی  جوان را آشنا کنیم مسیر اشتغال یک جوان و تولید رونق پیدا می‌کند.

شهریاری گفت: تمامی مراکز آموزشی در سطح استان آماده پذیرش رایگان افراد در شرایط سنی ۱۵ سال به بالا هستند و با ارائه بهترین خدمات و تجهیزات کامل فنی و مهارتی  پذیرای کارآموزان هستند تا با آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت و آموزش در محیط کار واقعی جوانان بیکار را به اشتغالزایی نزدیک تر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha