۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84693732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی عصر جمعه از استان اردبیل خارج می‌شود

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 84693732
سامانه بارشی عصر جمعه از استان اردبیل خارج می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی و سردی که از اواخر اسفند ۱۴۰۰ بر منطقه حاکم شده است، عصر جمعه از این استان خارج خواهد شد.

سیاوش محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ هشدار سطح نارنجی (شماره ۵۲) در پی ورود سامانه بارشی و سرد به استان اردبیل صادر شد و به دنبال آن شاهد بارش باران و برف در نقاط مختلف بودیم.

وی افزود: مناطق شمالی و نوار شرقی استان اردبیل شامل پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، مشگین‌شهر و نمین در ابتدای امر بیشتر تحت تاثیر این سامانه بودند که البته در گرمی، مشگین‌شهر و نمین به صورت برف و در شهرستان بیله‌سوار باران بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به گستردگی زمین‌های بایر در استان، این سامانه در جاده‌ها و گردنه‌ها موجب بروز کولاک شد که اوج آن را در شهرستان گرمی و نمین شاهد بودیم.

وی گفت: این سامانه تا حدود ظهر دیروز موجب بارش ۵۲ سانتی‌متر برف در سرعین، ۱۳ سانتی‌متر برف در اردبیل، ۳۲ سانتی‌متر در دریاچه نئور و ۳۹ سانتی‌متر در ایستگاه هواشناسی نمین بود که البته در نقاط حاشیه‌ای به بیش از این میزان نیز می‌رسید.

محمدی اضافه کرد: این سامانه فردا به ویژه در نقاط جنوبی استان اردبیل تقویت خواهد شد که بر این اساس به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود، از تردد در این نقاط به ویژه جاده اردبیل- سرچم خودداری کنند و در صورت لزوم خودروهای خود را به تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا روز جمعه در نقاط مختلف استان اردبیل ادامه خواهد داشت، بیان کرد: بعد از ظهر جمعه البته همچنان شاهد آسمانی ابری خواهیم بود اما به تدریج از میزان سردی هوا کاسته خواهد شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، از ابتدای مهر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ میانگین بارش‌ها در این استان به ۱۷۵ میلی‌متر رسید که نسبت به بلندمدت حدود سه درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود چهار درصد کاهش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha