۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84694553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۵۰ نفر به مراکز اهدای خون خراسان شمالی مراجعه می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: به طور میانگین روزانه در نوروز امسال ۵۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند که بیشترین مراجعه کننده در آخرین روز اسفندماه بوده است.

دکتر حسین زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین اهدا کنندگان خون در این ایام مستمرها هستند گفت: در آخرین روز اسفندماه ۱۰۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند.

وی افزود: باتوجه به برآورد سالانه پنج تا هفت روز ذخیره خون برای بیمارستان های استان در نظر گرفته می شود اما به دلیل تعطیلات نوروز و تصادفات جاده ای احتمال نیاز به خون بیشتر است.

وی  با بیان اینکه نیاز به خون یک امر همیشگی و مستمر است، ادامه داد: عمر فرآورده های خونی پایین بوده و در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: مراکز انتقال خون این استان در طول تعطیلات نوروزی در نوبت های صبح فعال و آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان است.

زارع با تاکید بر اینکه از عموم شهروندان با هر گروه خونی به ویژه بانوان و جوانان برای اهدای خون دعوت می کنیم به اداره انتقال خون مراجعه کنند، گفت: تمامی وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی جایگزین کردن فرهنگ اهدای خون هیجانی با اهدای خون آگاهانه، مستمر و مسوولانه را بهترین نوع اهدای خون دانست.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha