ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز حوزه سلامت استفاده می‌شود

شیراز-ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: تلاش می شود با افزایش شرکت های دانش بنیان در خصوص رفع نیازهای کشور در حوزه سلامت مانند دارو، فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی، گامهای بزرگی برداشته شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یونس پناهی روز جمعه در حاشیه بازدید از برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) افزود: دستیابی به اهداف شعار امسال، بسیار سرنوشت ساز است.

او تاکید کرد: باید تحقیقات و پژوهش ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتقا یابد و برای رسیدن به این هدف مهم، سه اصل اعتماد به قشر جوان و پژوهشگر، انتخاب طرح های تحقیقاتی براساس استنادهای علمی و استفاده از ظرفیت های دانشگاه های علوم پایه و مهندسی و رفع موانع تولید و نیز ایجاد ظرفیت جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در تحقیقات و فن آوری در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار بگیرد.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: باید درصد قابل توجهی از تحقیقات کشور را از درون شرکت های دانش بنیان پیش برد، زیرا دانشگاه ها علاوه بر دانش و نخبگان توانمند از زیرساخت های مطلوبی برای انجام مطالعات و طرح های تحقیقاتی که نیاز مردم را در حوزه سلامت مرتفع می سازد، بهره مند هستند.
پناهی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی توانمند بزرگی دارد که در حوزه های مختلف مانند پزشکی بازساختی، سل تراپی و ژن تراپی فعالیت دارند، همچنین این شرکت ها و مراکز تحقیقاتی طرح های متنوعی دارند که در راستای نیاز حوزه سلامت کشور است و در اولویت فعالیت ها قرار می گیرد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی، برای رسیدن به محصولات دانش بنیان باید در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت های یکدیگر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.
پناهی حمایت ویژه خود را از تکمیل طرح های تحقیقات در زمینه تجهیزات پزشکی و توانبخشی و محصولات و فرآورده هایی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه دارو و مکمل، سرطان و داروهای نوترکیب در حال انجام و پیگیری است، اعلام کرد و افزود: امیدواریم که در ۶ ماه نخست امسال به عرصه مصرف برسد، همچنین تکمیل اتاق تمیز و اخذ مجوزهای فراوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
«سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در بازدید از برج پژوهشی محمدرسول الله(ص)، در خصوص اقدامات، فعالیت ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی دانشگاه توضیحاتی ارایه داد.

بنا بر این گزارش، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی رییس دانشگاه و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از بخش های مختلف برج پژوهشی محمدرسول الله(ص) مانند آزمایشگاه های مرکز تحقیقات پیوند و ترمیم اعضاء، مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha