۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84694660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن کرونا در اشنویه از مرز ۱۳۰ هزار دز گذشت

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84694660
تزریق واکسن کرونا در اشنویه از مرز ۱۳۰ هزار دز گذشت

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار دُز واکسن برای گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

حسین زرزا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳۷ هزار ۷۰۹ دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده و ۹۰.۸ درصد از گروه سنی ۱۲ سال به بالای واجد شرایط، حداقل یک دز از این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد:بدین ترتیب درصد پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۷۵.۹، درصد پوشش نوبت دوم ۶۴.۳ درصد و درصد پوشش نوبت سوم ۲۵.۸ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان  اشنویه اضافه کرد: هیچ کمبودی در زمینه تهیه واکسن در این شهرستان وجود ندارد و کار واکسیناسیون مراجعه کنندگان با سرعت خوبی در مراکز مربوطه در حال انجام است.

زرزا با بیان اینکه تزریق دز سوم ضروری است، گفت: چهار پایگاه واکسیناسیون در شهر و روستاهای این شهرستان شامل «نالوس، آغبلاغ، نلیوان» و مرکز تجمیعی شهدای غزه برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده که در این مراکز نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید- ۱۹ اقدام می‌شود.

وی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم در رابطه با کاهش بیماری را ضروری و موثر دانست و یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۶ هزار و۵۰۸ مورد مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز به ۱۲۷ نفر رسیده است.

اشنویه با بیش از ۸۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha