سفیر روسیه: قطعنامه جدید سازمان ملل درباره اوکراین شبه بشردوستانه است

نیویورک - ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، قطعنامه اوکراین را که با حمایت غرب در روز پنجشنبه در مجمع عمومی تصویب شد، یک قطعنامه شبه بشردوستانه خواند.

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت نیازی به توضیح در مورد دلایل مخالفت روسیه با پیش نویس قطعنامه شبه بشردوستانه ارائه شده از سوی کشورهای غربی و اوکراین نیست.

این مقام دولت پوتین، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را "شبه بشردوستانه" توصیف کرد زیرا به اعتقاد او این قطعنامه صرفا برای مقصر دانستن روسیه و نه برای هرگونه نگرانی واقعی بشردوستانه ارائه شده است.

نبنزیا گفت: نویسندگان این قطعنامه را صرفا برای محکوم کردن روسیه و توهین‌های مختلف به ما مطرح کرده اند.

به گزارش ایرنا، در رای گیری روز پنجشنبه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه کمک های بشردوستانه اوکراین با ۱۴۰ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۳۸ رای ممتنع به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ عضو است که با اکثریت قاطع به قطعنامه کمک های بشردوستانه به اوکراین رای مثبت داد. این قطعنامه خواستار دسترسی به کمک و حمایت از غیرنظامیان در

اوکراین است و از روسیه به دلیل ایجاد وضعیت انسانی وخیم انتقاد کرده است.

این قطعنامه که توسط اوکراین و متحدانش آمریکا، انگلیس و بیش از ۱۲ کشور دیگر ارائه و مورد حمایت قرار گرفته بود، از نظر قانونی الزام آور نیست.

کشورهایی که به این قطعنامه رای منفی دادند شامل بلاروس، کره شمالی، اریتره، روسیه و سوریه می شوند.

۳۸ کشور از جمله الجزایر، ارمنستان، آنگولا، بولیوی، برونئی، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، کنگو، کوبا، السالوادور، گینه، اتیوپی، گینه بیسائو، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، لائو، ماداگاسکار، مغولستان، موزامبیک، نامیبیا، نیکاراگوئه، پاکستان، آفریقا، سریلانکا، سودان، تاجیکستان، توگو، اوگاندا، تانزانیا، مالی، ازبکستان، ویتنام، و زیمباوه به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha