۵ فروردین ۱۴۰۱، ۳:۵۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84695211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه از سازمان ملل خواست، مشروعیت حضور آمریکا در سوریه را ارزیابی کند

تهران – ایرنا- مسکو بامداد جمعه از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا قانونی بودن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را براساس منشور سازمان ملل متحد ارزیابی کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، دمتری بولیانسکی دبیرکل اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که از گوترش می خواهیم که میزان قانونی بودن حضور آمریکا و نیروهای کشورهای دیگر در سوریه را براساس منشور سازمان ملل متحد اریابی کند.

وی افزود که از دبیرکل انتظار داریم که شفاف به ما بگوید که آیا حضور نظامیان آمریکا و دیگر کشورها در سوریه؛ به ویژه در التنف، اشغال خاک این کشور است یا خیر؟

سوریه روز چهارشنبه متعهد شد که از دولت آمریکا به دلیل جنایاتی که علیه این کشور مرتکب شده شکایت کند.

وزارت امورخارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق حق خود را در شکایت از دولت آمریکا و مزدوران آن به خاطر جنایت‌هایی که در حق مردم سوریه انجام داده است، محفوظ می‌ماند.

دولت دمشق از آمریکا خواست که به خاطر سیاست‌های خصمانه خود در قبال آسیب‌های زیادی که به این کشور وارد کرده است، مسؤولیت پذیر باشد.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.  

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha