۱۹هزار کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی به منظور تامین امنیت غذایی و سلامت عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون گفت: در این مدت بیش از ۱۹ هزار کیلوگرم گوشت غیربهداشتی دام و طیور از کشتارگاههای استان جمع‌آوری شد.

محمد اسدی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اجرای این طرح پنج هزار و ۵۶ کیلوگرم لاشه دام و آلایش دامی در کشتارگاه‌های دام و ۱۴ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم لاشه و آلایش طیور در کشتارگاههای طیور استان جمع‌آوری شد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲ اکیپ استانی و ۱۱ اکیپ شهرستانی با حضور ۱۳۸ نفر پرسنل و ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی، نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی با هدف افزایش نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح کشتارگاه‌های دام و طیور، فروشگاه‌های عرضه گوشت و مرغ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان اجرا شده است.

اسدی افزود: این طرح با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی از جمله شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و به منظور تامین بهداشت و امنیت غذایی مردم تا پایان ماه مبارک رمضان در دست اجراست.

وی گفت: تعداد بازدیدهای انجام شده از انواع واحدهای عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌ بندی، بسته بندی و کشتارگاه‌های دام و طیور تاکنون چهار هزار و ۷۹۳ مورد انجام شده که ۱۸ مورد نمونه برداری انجام، ۱۰۷ مورد غیر بهداشتی شناسایی و ۲۳ مورد از تخلفات نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

اسدی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی نظیر مرغ، گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ، مراتب را با نزدیکترین شبکه دامپزشکی استان در میان گذاشته یا از طریق شماره تلفن های ۱۵۱۲ در سراسر استان موارد تخلف را به اطلاع بازرسان دامپزشکی استان برسانند.   

هم‌اکنون هشت کشتارگاه سنتی و ۲ کشتارگاه صنعتی در استان فعال است .

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن  بیش از ۲ میلیون  و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری ، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha