۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 84695331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزبانی دره شهر از صدها گردشگر نوروزی

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 84695331
میزبانی دره شهر از صدها گردشگر نوروزی

ایلام - ایرنا - همزمان با آغاز فصل بهار و عید باستانی نوروز صدها گردشگر از مناطق مختلف کشور وارد شهرستان دره شهر شده و در فضاهای مختلف از جمله مدارس، هتل ها و مهمانسراهای دستگاه های اجرایی این منطقه اسکان یافته اند.

به گزاش ایرنا، شهرستان تاریخی و دیدنی دره شهر به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری استان به علت داشتن ده ها اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری و از طرفی آب و هوای دلنواز و منحصر به فرد همه ساله چند روز مانده به آغاز سال نو پذیرایی خود را از گردشگران نوروزی آغاز و میزبان گردشگران و مهمانان نوروزی می شود.

با ورود گردشگران جمعیت شهر دره شهر نیز شلوغ تر از همیشه شده و مردم مناطق مختلف ایران در این خطه تاریخی گردهم آمده اند.

علاوه بر اماکن اقامتی بویژه مدارس که برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده، جمعیت مسافران به حدی است که بسیاری از مسافران علاوه بر اماکن اقامتی در پارکها چادر زده و در این فضاهای سبز اسکان یافته اند.

این در حالی است که طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا حجم مسافران نوروزی در این شهرستان کم بوده و با توجه به واکسیناسیون عمومی مسافران نیز با خیالی اسوده اقدام به سفر به این شهرستان کرده اند.

جاذبه های دیدنی دره شهر تا حدی است که گردشگران کشورهای خارجی نیز از این شهرستان تاریخی دیدن می کنند. آثار تاریخی و دیدنی مشهور این شهرستان از چهار طاقی گرفته تا تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، شهر تاریخی سیمره، پل گاومیشان، قلعه پوراشرف، آبشار هفت آسیاب، بوستان سراب، کبیرکوه و ده ها جاذبه دیدنی طبیعی و تاریخی دیگر این روزها با آغوش باز در حال میزبانی از مهمانان نوروزی است.

فرماندار و رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دره شهر در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان از آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی برخوردار بوده و تمامی امکانات مورد نیاز در این زمینه بکار گیری شده است.

هوشنگ طاهری افزود: ۳۰ خانه بومی گردی روستایی (استیجاری) در هفت روستای هدف گردشگری این شهرستان که دارای آثار تاریخی بوده برای استقبال از گردشگران تجهیز شده است.

وی همچنین از برپایی ۱۱ کمپ اسکان مسافران نوروزی در پارک سراب این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین برنامه جشن نوروزگاه از چند روز اینده در این شهرستان به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر گردشگران ایرانی شماری از گردشگران کشورهای خارجی از جمله المان از این شهرستان دیدن کرده اند.

وی یادآور شد: برنامه های شاد نظیر برپایی سیاه چادر محلی، پخت غذای محلی و نمایشگاه صنایع دستی در شهر تاریخی سیمره نیز انجام خواهد شد.

طاهری همچنین از توزیع پنج هزار نسخه اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی این شهرستان خبر داد و گفت: کلیه اعضا این ستاد از آمادگی تمام برای حضور در مناطق گردشگری و راهنمایی مسافران و مهمانان نوروزی شهرستان برخوردارند.

دره شهر در ۱۰۰ کیلومتری شرق ایلام دارای ۴۰۰ اثر تاریخی بوده که ۱۸۰ اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.

پیشینه تاریخی دره شهر که در گذشته های کهن به سیمره و ماداکتو مشهور بوده به دوره ساسانی برمی گردد به گونه ای که این منطقه از مناطق مهم، آباد و شهرهای راهبردی ساسانیان به شمار می رفته است.

بقایای شهر تاریخی سیمره با معماری شگفت انگیز و پر راز و رمز در حاشیه شهر جدید دره شهر خود بهترین سند در نشان دادن و شناساندن پیشینه مهم تاریخ پر افتخار این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha