فعالیت های دانش بنیان موتور محرکه توسعه همه جانبه کشور است

سنندج-ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: اقدامات و فعالیت ها وقتی بر پایه مسائل دانش بنیان انجام شود بی شک بازخورد و نتیجه آن رشد و توسعه کشور خواهد بود.

یعقوب احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تبیین علت نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید؛ دانش‌بنیان و  اشتغال‌آفرین پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسائل مربوط به تولید و اقتصاد، رهبر معظم انقلاب طی یک دهه اخیر شعار سال را به موضوعات حول محور تولید و اقتصاد اختصاص دادند.  

وی اضافه کرد: تعیین شعار سال در راستای جهت دهی به اقدامات و فعالیت های اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولان صورت می گیرد لذا همه در مقابل عمل به آن موظف هستند به اندازه توان خود تلاش کنند.  

رییس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه نظام اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته حول محور اقتصاد دانش بنیان در جریان است، گفت: با توجه به ویژگی اقتصاد دانش بنیان که در آن چرخه تولید، توزیع و مصرف براساس اطلاعات به روز و نوآوری انجام می شود لذا حاصل حرکت در این مسیر توسعه و رشد جامعه خواهد شد.  

احمدی یادآور شد: بی شک در این مسیر نیاز به نیروهای انسانی توانمند، متخصص و خلاق است که دانشگاه ها هم رسالت بزرگی در تربیت چنین نیروهایی برعهده دارند.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با داشتن اساتید جوان که ذهن و فکری فعال دارند و همواره در حال  به روز کردن دانش و اطلاعات خود و سپس انتقال آن به دانشجویان هستند، همواره تلاش کرده که نیروی انسانی خلاق و نوآوری را تربیت کند.

دانشگاه پیام نور کردستان دارای ۹ مرکز است و حال حاضر ۱۱ هزار دانشجو در ۷۴ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha