۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84696219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات نوروزی در شهرهای خراسان شمالی ۹۲ درصد افزایش یافت 

 بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۹ روز نخست طرح نوروزی امسال ۳۴۴ فقره تصادف در شهرهای استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۲ درصد افزایش یافته است. 

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ روز نخست طرح نوروز امسال وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت ۲ نفر شد، این سانحه در مرکز استان رخ داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در مدت مشابه طرح نوروز پارسال یک نفر در تصادفات معابر شهری استان جان باخت.

خندانی مقدم تصریح کرد: در ۹ روز نخست طرح نوروزی امسال ۴۰ فقره تصادف منجر به جرح در شهرهای استان رخ داده است که منجر به مجروح شدن ۵۲ نفر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۰۳ فقره تصادف خسارت در شهرهای استان گزارش شده است خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۴۴ فقره سانحه رانندگی در شهرهای استان گزارش شده است. 

وی تصریح کرد: در این مدت سواری ها در ۶۴ درصد از تصادفات رانندگی مقصر بودند و موتورسیکلت ها در ۱۹ درصد، وانت بار در پنج درصد، کامیون در سه درصد از این سانحه ها تقصیر داشتند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت عدم رعایت فاصله طولی با ۲۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۲۲ درصد بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha