یک هزار و  ۵۰۰ کلاس درس در استان همدان برای اسکان مسافران تجهیز شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس این استان در سه نوع درجه بندی الف، ب و ج برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز و مهیا شده است.

محمود نقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور اسکان مسافران نوروزی از یکم اسفند سال گذشته با اعلام آمادگی به وزارت آموزش و پرورش، کار تجهیز مدارس آغاز شد و در این راستا ۵۵۰ میلیون تومان به مدارس برای اسکان پرداخت شد.

وی تکریم فرهنگیان و رونق گردشگری را از جمله اهداف اسکان مسافران نوروزی در مدارس دانست و گفت: به طور میانگین روزانه ۶۵۰ کلاس درس این استان پذیرای مسافران نوروزی است و بیشترین میزان اسکان، تکمیل ظرفیت یک هزار و ۲۵۰ کلاس در سال جاری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: تاکید متولیان مدارس رعایت پروتکل های بهداشتی است بنابراین از پذیرش افراد بدون ماسک امتناع کرده و تجهیزات بهداشتی در ورودی مدارس در اختیار مسافران قرار داده می شود.

نقوی اظهار داشت: تا روز گذشته ششم فروردین ۱۸ هزار مسافر در قالب چهار هزار و ۵۰۰ خانوار در مدارس آموزش و پرورش اسکان داده شدند و هر مسافر به طور تقریبی یک و نیم روز در همدان ماندگار بوده است.

وی درباره هزینه هر شبانه روز اسکان در مدارس توضیح داد: مدارس درجه الف برای فرهنگیان ۶۰ هزار تومان، درجه ب  ۵۰ هزار و درجه ج ۳۰ هزار تومان برای هر شبانه روز است با این وجود آموزش پرورش به اسکان نوروزی فرهنگیان نگاه درآمد زایی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه از پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان سرانه دانش آموزان و هفت میلیارد تومان سرانه غذایی به مدارس شبانه روزی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی برای این مدارس توزیع شده است.

نقوی خاطر نشان کرد: پیشنهاد شبانه روزی شدن درمانگاه فرهنگیان واقع در همدان و ملایر داده شده است هر چند این کار سبب کاهش درآمد می شود اما هدف خدمت رسانی به مردم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha