۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84696661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوا در سه شهرستان خراسان جنوبی ناسالم شد

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 84696661
هوا در سه شهرستان خراسان جنوبی ناسالم شد

بیرجند - ایرنا - کیفیت هوا در شهرستان نهبندان خطرناک و در شهرستان‌های سرایان و زیرکوه ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اطلاعیه مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی این دانشگاه آمده است: با توجه به استحصال دیتاهای ایستگاه‌های پایش کیفی هوا مستقر در شهرستان‌های نهبندان، سرایان، زیرکوه و بیرجند در ساعت ۱۳ امروز ششم فروردین شهر نهبندان در وضعیت کیفیت هوای خطرناک قرار گرفته است.

در این اطلاعیه توصیه شده است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. افراد دیگر نیز باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

همچنین شهر زیرکوه در وضعیت کیفیت هوای ناسالم برای گروه حساس (آلاینده مسئول: ذارت معلق) قرار گرفته لذا توصیه بهداشتی این است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شهر سرایان هم در وضعیت کیفیت هوای ناسالم است لذا توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس این اطلاعیه فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد.

فعالیت سنگین هم عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن که سبب می‌شود نفس کشیدن به‌سختی انجام شود.

ناپایداری جوی به‌صورت وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک که از اواخر هفته گذشته در سراسر استان خراسان جنوبی آغاز شد تا امروز نیز ادامه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha