۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84696738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور مجوز برای ۵۰ طرح بوم‌گردی در خلخال

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84696738
 صدور مجوز برای ۵۰ طرح بوم‌گردی در خلخال

اردبیل - ایرنا -رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال از صدور مجوز فعالیت برای ۵۰ طرح بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.

علی درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: پس از آغاز به کار نخستین واحد بوم‌گردی در روستای کزج در چهار سال پیش تاکنون برای راه‌اندازی ۵۰ طرح بوم‌گردی در روستاهای این شهرستان پروانه فعالیت صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال اضافه کرد: در سال‌های گذشته مجوز راه‌اندازی ۲۵ طرح بوم‌گردی روستایی در این شهرستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صادر شده بود که با پروانه‌های صادره سال ۱۴۰۰ مجموع مجوزهای صادر شده برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دوبرابر افزایش یافت.

وی گفت: اقامتگاه بوم‌گردی روستای کزج از توابع بخش خورش‌رستم خلخال به عنوان نخستین اقامتگاه متمرکز درون‌ روستایی استان اردبیل با ۱۴ باب واحد مسکونی برای نخستین بار در کشور با ظرفیت پذیرش ۱۰۸ گردشگر دایر شده است.

درویشی با اشاره به انتخاب خلخال به عنوان پایلوت طرح‌های اقامتگاه بوم‌گردی استان اردبیل اظهار کرد: با احتساب مجوزهای صادر شده مجموع پروانه‌های صادره برای توسعه فعالیت‌های بوم‌گردی و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان بطور چشمگیری افزایش یافته است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال بیان‌کرد: از زمان اجرای طرح‌های بوم‌گردی در خلخال تاکنون ۱۱ مورد پروانه بوم‌گردی در روستای کزج و ۳۹ مورد پروانه فعالیت برای روستاهای هدف گردشگری مجره، خوجین و خمس، گیلوان، از توابع بخش مرکزی، شاهرود و خورش‌رستم خلخال صادر شده است.

 همه خدمات مربوط به استعلام‌های اداری را اداره میراث انجام می‌دهد

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مناطق عشایری این شهرستان جهت راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی خلخال برای تسهیل در صدور مجوز راه‌اندازی این گونه طرح‌ها همه خدمات مربوط به استعلام‌های اداری و سایر موارد را انجام می‌دهد و مجریان این طرح‌ها هم از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت بهره‌مند می‌شوند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال از اجرای طرح بزرگ بوم‌گردی در روستای هدف گردشگری اندبیل خلخال خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از در سال گذشته و پس از بعد از اخذ مجوز آغاز شده و این پروژه حداکثر ظرف مدت ۱۸ ماه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

درویشی اظهارکرد: این پروژه شامل چهار باب سوئیت ویژه و هشت باب سوئیت معمولی دارای رستوران سنتی و آب‌نما، پارکینگ و فضای سبز بوده و با معماری کاملا بومی و با طراحی خاص و متناسب با اقلیم منطقه طراحی شده است.

سود بوم‌گردی برای عشایر بیشتر از دامداری است

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین طرح بوم‌گردی عشایری خلخال در سال گذشته بیان کرد: با توجه به تجربیات موفق کسب شده در این زمینه در سایر مناطق عشایری کشور سود طرح‌های بوم‌گردی برای عشایر بیشتر و اقتصادی‌تر از سود فعالیت‌های دامداری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال با بیان اینکه ۵۰ درصد از مجموع روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در خلخال واقع شده، از برنامه‌ریزی برای توسعه طرح‌های ایجاد اقامت‌گاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری منطقه در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و رونق اقتصاد روستاهای این شهرستان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha