۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۳۴
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84696850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۰ نفر جان خود را در تصادفات نوروزی از دست دادند

اصفهان-ایرنا-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: نوروز امسال بیش از ۴۳۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و بیش از ۸ هزار نفر مصدوم شدند.

به گزارش شنبه شب ایرنا، سردار سید کمال هادیان فر در جریان سفر به اصفهان و بازدید میدانی از وضعیت ترافیک نصف جهان افزود: به طور میانگین در هر ساعت ۲ نفر تاکنون بر اثر حوادث ترافیکی جان داده‌اند.

وی سرعت غیرمجاز، سبقت در مناطق ممنوع، بی توجهی به جلو و صحبت با تلفن همراه را از مهمترین عوامل وقوع تصادفات نوروز امسال اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور واژگونی خودروها را عامل ۳۰ درصد تصادفات کشور بیان کرد و اظهارداشت: نداشتن توانایی در کنترل خودرو و خواب آلودگی سبب چنین اتفاقی می‌شود.

وی بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و یادآورشد: خواب آلودگی با استراحت رفع و مانع از واژگونی و تصادفات و جانباختن هم‌وطنان خواهد شد.

سردار هادیان‌فر با اعلام اینکه ۶۰ درصد از تصادفات و واژگونی‌ها در آستانه ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: با انگیزه رسیدن به شهر با وجود خستگی نباید به رانندگی ادامه داد که این تهدیدی علیه زندگی خود و همراهان است.

وی بر همکاری همه با همدیگر برای کاهش تصادفات تاکید کرد و افزود: همیاران پلیس در کاهش ۱۸ درصدی تصادفات مشارکت داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وجود ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور و نقص ایمنی در خودروها گفت: برای توسعه زیرساخت ها و بهبود کیفیت تولیدات خودرو سازی باید برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام شود.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس کشور در راستای نظارت و بازدید و بازرسی از طرح‌های نوروزی و نشست با مسئولان استانی به اصفهان سفر کرده بود که پس از اجرای این برنامه‌ها این استان را برای بازدید دیگر نقاط کشور ترک کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha