مرکز رشد تربت‌حیدریه ۶۰ واحد فناور و دانش بنیان را تحت حمایت خود دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه گفت: از سال ۹۳ که این مرکز تاسیس شده تا امروز،۶۰ واحد دانش‌بنیان و فناور تحت پوشش حمایتی این مرکز قرار گرفته‌ است.

مسعود جمشیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای فناور فعال در مرکز رشد تربت‌حیدریه بیشتر در حوزه های زعفران، ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان مزیت‌های شهرستان فعال هستند.

وی ادامه داد: از نکات ویژه زیست بوم نوآوری و توسعه فناوری این خطه ورود بخش خصوصی در کنار ساختارهای دولتی در حمایت از واحدهای دانش بنیان و فناور است که این موضوع به پایداری هر چه بیشتر این زیست بوم کمک می کند.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه گفت: از دیگر نکات ویژه و شاید منحصر به فرد این زیست بوم، ورود خیرین و واقفان در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای دانش بنیان است که اهدای هزار مترمربع زمین برای زیرساخت صنعتی در ۲ مرحله و  ۴۰۰ متر مربع فضای عرضه و فروشگاهی از جمله اقدامات این افراد  است.
جمشیدیان با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان"تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" افزود: توجه ویژه ایشان به حوزه دانش‌بنیان و توسعه فناوری را  می‌توان از اصلی‌ترین دلایل رشد این واحدها در کشور دانست هرچند به فرموده رهبری هنوز در ابتدای این مسیر قرار داریم و تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما تاکیدات ایشان در توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه را نیز می‌توان به وضوح در بیانیه گام دوم انقلاب مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: در کنار تلاش مضاعف واحدهای دانش‌بنیان و فناور برای تولید محصولات با فناوری بالا و همین طور قابل رقابت در بازارهای داخلی و جهانی، اعتماد و اطمینان مردم و مسوولان به این شرکت‌ها از نکات مهم در توسعه فعالیت‌های دانش بنیانی است.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی می توانند ظرفیت‌های خود برای فعالیت‌های دانش بنیان و فناورانه در اختیار اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار داده و باعث رشد قابل توجه کمی و کیفی در حوزه دانش بنیان شوند و در کنار دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی نیز باید توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیانی و فناورانه را در دستور کار خود قرار دهند.

جمشیدیان افزود: به عنوان مثال رفع موانع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تسهیل در اخذ مجوزها و استفاده از محصولات و خدمات این شرکت‌ها بخشی از اقداماتی است که باید توسط دستگاه‌های دولتی انجام شود.
وی ادامه داد: توجه به عرصه‌های مغفول مانده برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه مانند عرصه کشاورزی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه همه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا مرکز رشد شهرستان تربت‌حیدریه سال ۱۳۹۳ با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی و دانشگاه تربت‌حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha