امام جمعه: قرارگاه حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در تربت حیدریه ایجاد شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: ایجاد قرارگاه حمایت از شرکتهای دانش بنیان از مهم ترین اقدامات تحقق شعار سال است و ضرورت دارد این قرارگاه در شهرستان ایجاد شود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار و رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه افزود: هدف از ایجاد این قرارگاه علاوه بر یافتن راههای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان، بررسی عملکرد مرکز رشد این خطه با هدف توسعه کمی و کیفی این مرکز علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: کارآفرینان و اندیشه پردازان مراکز رشد به عنوان فرماندهان خط مقدم تحقق شعار سال هستند و مرکز رشد و واحدهای فناور تربت حیدریه از پویایی، رشد و بالندگی خاصی برخوردار است و در سطح کشور این مرکز جزء سه مرکز رشد برتر است و ضرورت دارد تا از این امتیاز به نحوه مطلوب استفاده شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بر این اساس مسوولان این خطه موظف هستند علاوه بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، مردم را نیز به استفاده از تولیدات علمی آنها تشویق و ترغیب کنند.

عصمتی افزود: بسیاری از تولیدات داخلی ما با مشابه خارجی از حیث کیفیت، برابری می کند و حتی باکیفیت تر است و شایسته است مردم از کالاهای داخلی حمایت کنند.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت حیدریه هم در این نشست گفت: به دلیل شرایط کرونا در ارزیابی ای که ۲ ماه قبل از راه دور(آن‌لاین) انجام گرفت مراکز رشد تهران، تربت‌حیدریه و قم از حیث دارا بودن مدل و الگو در سطح کشور، وضعیت ممتازتری نسبت به دیگر مراکز دارند و این انتخاب در عین حال که خستگی کار هشت ساله را از تن همکاران من بیرون آورد مسوولیت کاری ما را نیز بیشتر و سنگین‌تر کرد.   

مسعود جمشیدیان افزود: از سال ۹۳ که این مرکز تاسیس شده است تا امروز، بیش از ۶۰ هسته و شرکت دانش‌بنیان و فناور تحت پوشش حمایتی مرکز رشد واحدهای فناور تربت حیدریه قرار گرفته‌اند و حال موظف هستیم حوزه فعالیتهای خود را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌های دارای مزیت منطقه‌ای شامل صنعت زعفران، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع معدنی، صنعت ابریشم و همچنین حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

مرکز رشد شهرستان تربت‌حیدریه سال ۱۳۹۳ با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی و دانشگاه تربت‌حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha