۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84697182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی در جنگل های کلورادو؛ تخلیه ساکنان منطقه

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 84697182
آتش سوزی در جنگل های کلورادو؛ تخلیه ساکنان منطقه

تهران-ایرنا- مقامات آمریکایی همزمان با نزدیک شدن سریع آتش به شهر بولدر  در ایالت کلورادو، دستور تخلیه فوری ۱۹ هزار نفر از ساکنان این شهر را صادر کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: آتش فاصله چندانی با مکان آتش سوزی مخرب سال ۲۰۲۱ ندارد که بیش از هزار خانه را تخریب کرد.

به گفته دفتر مدیریت بحران شهر بولدر، تا بعد از ظهر دیروز شنبه به وقت محلی آتش ۵۰ هکتار از اراضی را در برگرفته بود بدون این که مهار شود.

دستور تخلیه شامل ۸ هزار واحد مسکونی می شود.

به گفته مقامات، آتش به منطقه ای که سال گذشته به تخریب هزار منزل مسکونی منجر شد نزدیک شده است.

به نوشته این خبرگزاری، هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نیست.

تارنمای هیل در این زمینه گزارش داد: سازمان ملی هواشناسی آمریکا روز شنبه در توئیتی نوشت: بادهای خشک و تند تا روز یکشنبه به شرایط آب و هوایی بحرانی و اتش سوزی در بخش بزرگی از تگزاس، نیومکزیکو و شرق کلرادو کمک می کند.

آتش سوزی جنگل ها در آمریکا موضوع جدیدی نیست.

پیشتر اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در گزارش سالانه خود سال ۲۰۲۱ را با ۲۰ رویداد آب و هوایی مختلف که هزینه هایی چند میلیارد دلاری داشته است یکی از فجیع ترین سالهای آب و هوایی در این کشور توصیف کرد.

خسارت ناشی از این بلایای طبیعی هزینه بر شامل هزاران مورد جنگل سوزی درایالت های غربی آمریکا، سرما و توفان های شدید در تگزاس، گردباد در ایالت های جنوب شرقی و توفان های فصلی که سواحل شرقی آمریکا را در نوردید در مجموع حدود ۱۴۵ میلیارد دلار بوده است.

این گزارش جنگل سوزی ها در کالیفرنیا را که باعث نابودی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ۶ هزار هکتار از جنگل ها شد مخرب ترین آتش سوزی توصیف کرد و نوشت این رویداد باعث خساراتی بیش از ۱۰ میلیارددلار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha