۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84697216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیک‌نیک روشن در چادر مسافرتی ۳ کودک را در رشت راهی بیمارستان کرد

رشت _ ایرنا_ رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت: گاز پیک نیک روشن در چادر مسافرتی موجب مسمومیت سه کودک به گاز مونواکسیدکربن در رشت شد که با حضور به موقع تیم فوریت های پزشکی نجات یافتند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مرکز اورژانس گیلان دکتر پیمان اسدی افزود: با دریافت گزارش مسمومیت سه کودک ٢ پسر سه ساله، پنج ساله و یک دختر ٩ ساله با گاز مونواکسیدکربن تیم اورژانس برای امدادرسانی به محل اعزام و کودکان را به بیمارستان منتقل کردند.

وی ادامه داد: این حادثه بر اثر روشن کردن گاز پیک نیک در چادر مسافرتی در پارک ملت رشت رخ داد که با اقدام به موقع نیروهای اورژانس هر ۳ کودک از مرگ نجات یافتند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان با ارایه توصیه هایی برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسبدکربن گفت: از روشن کردن گاز پیک نیک در چادر مسافرتی، اتومبیل و یا حتی در محیط بسته خانگی برای تامین گرما خودداری شود.

اسدی بیان داشت: اگر در محیطی بسته و دارای بخاری نفتی یا گازی حالت تهوع، سرگیجه و خواب آلودگی داشتید، سریع دیگری را در جریان قرار داده و اگر مشکوک به مسمومیت با مونواکسبد کربن هستید سریعا محیط را ترک کرده و با اورژانس ۱۱۵ و آتش نشانی ۱۲۵ تماس بگیرید.

گاز مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود، بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب "دودکش" عامل اصلی مسمومیت با این گاز هستند.

طرح امداد نوروزی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان از ۲۵ اسفندماه گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ٢١ مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در استان گیلان گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha