۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84697279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنایع دستی مهمترین عامل همگرایی فرهنگ و اقتصاد است

اراک - ایرنا - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی نماد فرهنگی و تاریخی کشور است و می‌تواند به عنوان عامل اصلی همگرایی فرهنگ و اقتصاد نقش‌آفرینی کند.

«پویا محمودیان» روز یکشنبه در شواری اداری شهرستان تفرش، افزود: ایران اولین کشور در جهان به لحاظ ثبت جهانی ۱۴ شهر و روستا در دنیا مطرح و کشور مدعی و مرجع در حوزه صنایع دستی است.

وی صنایع دستی را به عنوان سفیر فرهنگی ایران اسلامی عنوانم کرد و ادامه داد: باید نگاه جدیدی به صنایع دستی داشت و به هنرمندان فعال در این حوزه ارج گذاشت و آنان را حمایت کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان روند تکمیل پرونده شهر ملی تفرشی دوزی، افزود: از ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در شهرستان تفرش ۱۰۰ نفر به صورت آشکار و منحصر در حوزه تفرشی دوزی مشغول به کار هستند.

محمودیان اظهار داشت: عمده فعالان تفرشی دوز را زنان هنرمند برعهده دارند که با دستان خلاق باعث افتخار آفرینی در داخل و خارج مرزها شده اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون انتظار است بازارچه صنایع دستی در تفرش ساخته شود و مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد و در سطح شهر نیز المان هایی از این هنر برای جذب گردشگری به نمایش گذاشته شود.

محمودیان افزود: اگر شاخص و معیارهای لازم در تفرش فراهم شود می تواند مانند ۱۴ شهر که جهانی شده‌اند به شرط همراهمی مردم و مسئولان به این جایگاه دست یابد.

وی اظهار داشت: راه اندازی رشته کاردانی تفرشی دوزی در دانشگاه نیز جای خوش بینی است و این نوید را می‌دهد که تفرش روزی جهانی شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری نامگذاری سال به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: صنایع دستی می تواند نقش آفرین و بسیار تاثیرگذار در سه محور مورد نظر نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری باشد.

محمودیان افزود: شعار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درون زایی، برون زایی، عدالت محوری و فقر زدایی و تمام محورهایی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است را در برمی گیرد.

شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی، بازدید از موزه استاد نصیر و بازدید از شهر زیرزمینی تفرش از دیگر برنامه‌های معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه به شهرستان تفرش بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha