۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84697440
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۸۰ هزار زائر نوروزی گلستان از طرح آرامش بهاری اوقاف بهره‌مند شدند
عکس آرشیوی است

گرگان ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا امروز یکشنبه بیش از ۳۸۰ هزار زائر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین روح الله سلیمانی فرد روز یکشنبه در گزارشی به رسانه های استان افزود: طرح فرهنگی آرامش بهاری پس از ۲ سال شیوع ویروس کرونا  از روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در بقاع زیارتی و شاخص گلستان آغاز شد و تا پایان ماه شعبان در ۶۸ بقعه، امامزاده  و مساجد بین راهی استان به  زائران و مسافران نوروزی  خدمات متنوع فرهنگی و معرفتی ارائه می کند.

وی اظهارداشت: این طرح شامل اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله اعزام مبلغ، برپایی خیمه های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به مسائل شرعی واعتقادی است.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون بیش از  ۶۲ هزار زائر از اسکان موقت و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر هم در زائرسراها و مراکز اسکان دائم در جوار بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به حمایت از سبد اقتصادی خانوار گفت: با توجه به شعار سال از ظرفیت نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در جوار امامزادگان برای عرضه محصولات فرهنگی، سوغات و کسب و کارهای خانگی دانش بنیان استفاده شده است.

سلیمانی فرد افزود: با توجه به ارادت و اولویت بیش از ۸۰ درصد گردشگران به اماکن مذهبی ستاد تسهیلات سفر در جهت تسهیل گری  برای زائران و مسافران نوروزی اقدامات ویژه ای در استان انجام داده است.

وی بیان کرد: در سفر رییس جمهور به گلستان ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اماکن مذهبی استان گلستان اختصاص داده شد که امیدواریم در کنار کمک های مردمی و خیرین اتفاقات شایسته ای  برای پذیرایی از مسافران  و زائران در سال جاری رقم بخورد.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

این استان شمالی  پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و بیش از ۷۰ هزار رقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha