۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84697698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمادسازی در محله‌های قدیمی شهرکیان چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: نمادسازی محله‌ها و بافت‌های قدیمی شهرکیان تعریف و اجرایی می‌شود تا بتوان این شهر را به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگری تاریخی ایران معرفی کرد.

علیرضا جیلان روز یکشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکیان شهرستان شهرکرد تاکید کرد: در این راستا از توان، نظر و اندیشه‌های صاحب‌نظران و معماران شهرسازی سنتی بهره‌گیری شود.

وی افزود: نمادهایی برای شهرکیان تعریف و اجرایی و بازارهای فرهنگی راه‌اندازی شود تا بتوان فرهنگ مردم این شهر را تبلیغ و ترویج کرد.

جیلان تصریح کرد: استفاده از توان مردم و فعالیت‌های اجتماعی شهروندان برای ساماندهی محله‌ها و بافت‌های قدیمی و جدید شهرکیان در افزایش جذب مسافران و گردشگران تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: در ۱۰ روز گذشته بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو با یک میلیون و ۷۶۳ هزار سرنشین وارد این استان شده و از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۴۵ مسافر و گردشگری نوروزی در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستادهای اسکان اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرکیان به‌عنوان نزدیک‍ترین شهر به شهرکرد مرکز استان و دارای خانه‌های قدیمی بزرگ است و به‌همین منظور می‌توان تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر را بیشتر کرد تا ماندگاری مسافران و گردشگران ورودی به استان را افزایش یابد.

جیلان توجه به توسعه و ترویج تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مناطق مختلف استان را ضروری دانست و گفت: در صورت پیش‌بینی و مشخص شدن زمین مناسب، آمادگی برای راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهرکیان وجود دارد.

اسلام قاسمی تاکید کرد: شهرداری شهرکیان همچنین برای راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این شهر آمادگی همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را دارد.

رییس شورای اسلامی شهرکیان نیز گفت: مسئولان، فعالان مدیریت شهری و مردم شهرکیان برای توسعه این شهر در بخش‌های مختلف آماده هرگونه همکاری و تعامل با مسئولان استانی و ملی هستند.

همایون علیدوستی تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرکیان پیگیری لازم برای خرید ملک به‌منظور راه‌اندازی موزه در این شهر را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، شهرکیان از توابع شهرستان شهرکرد در هشت کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha