۸ فروردین ۱۴۰۱، ۳:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84697884
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۷ سازمان حقوق بشری عربی خواستار توقف جنگ در یمن شدند

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، ۱۳۷ سازمان و نهاد حقوق بشری عربی خواستار توقف جنگ در یمن شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، ۱۳۷ سازمان و نهاد حقوق بشری در بیانیه ای اعلام کردند، جنگ تجاوزکارانه علیه یمن در برابر چشم و گوش جهانیان و سکوت و انفعال جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن به خاطر ترس از توقف کمک‌های مالی عربستان و امارات متحده عربی به آنها در حال وقوع است.

در بیانیه سازمان‌های حقوق بشری عربی آمده است: آمار نهادها و سازمان‌های حقوق بشری یمن گویای جنایات جنگی، تجاوزات و جنایات علیه بشریت طی هفت سال گذشته است که متجاوزان در یمن مرتکب شدند.

سازمان های حقوق بشری و مدنی همچنین از مردان و زنان آزاده جهان و نیروهای مدافع حقوق بشر خواستند تا برای توقف جنگ علیه یمن فشار بیاورند.

آنها در این بیانیه همچنین خواستار توقف جنگ توسط کشورهای متجاوز و رفع محاصره فوری یمن به ویژه بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعا و اجازه ورود مواد غذایی، تجهیزات دارویی و پزشکی و سوخت به این کشور شدند.

این سازمان ها بر لزوم عذرخواهی کشورهای متجاوز و جبران خسارات وارده به یمن در نتیجه تجاوزات به این کشور تاکید کردند.

در بیانیه سازمان‌های حقوق بشری عربی همچنین تاکید شده است که همه طرف‌های یمنی در تاریخ و مکان مورد توافق و تحت هدایت سازمان ملل متحد، بر سر میز مذاکره یمنی - یمنی برای حل بحران در این کشور بنشینند.

این سازمان‌ها همچنین خواستار تشکیل یک ائتلاف بین المللی حقوق بشری برای محاکمه و پاسخگو کردن طرف‌های دخیل در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در یمن شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha