۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84698058
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۵۵ هزار گردشگر نوروزی در کلانشهر اصفهان اسکان یافتند

اصفهان - ایرنا - مسوول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: حدود ۴۵۵ هزار گردشگر نوروزی از ۲۶ اسفند گذشته تا امروز هشتم فروردین در کلانشهر اصفهان اسکان یافتند و تا کنون مشکلی در این زمینه نداشتیم.

جواد شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران نوروزی در کلانشهر اصفهان در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، خوابگاه های دانشجویی، ورزشگاه ها، خانه های استیجاری و مجموعه باغ فدک اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان برای حدود ۱۲۰ هزار نفر در شبانه روز در کلانشهر اصفهان فراهم شده است و امکان افزایش آن وجود دارد، اظهار داشت: تا کنون بیشترین اسکان در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ در این شهر مربوط به سوم فروردین با حدود ۷۲ هزار نفر در شب بوده است.

شفیعی با تاکید بر اینکه همه پیش‌بینی های لازم متناسب با شرایط آب و هوایی برای اسکان گردشگران نوروزی در اصفهان انجام شده است، اضافه کرد: در چند شب گذشته که هوای این شهر سرد شد، مشکلی برای اسکان مسافران نداشتیم و برخی از گردشگران به ورزشگاه ها هدایت شدند که در آنجا امکانات لازم مانند سیستم گرمایشی، سرویس بهداشتی، آبدارخانه و شارژ تلفن همراه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان کار خود را بطور عملی از ۲۶ اسفند سال گذشته آغاز کرد، گفت: اولویت اسکان گردشگران در این شهر ابتدا با اماکن متعلق به بخش خصوصی یعنی هتل ها و مهمانپذیرهاست.

شفیعی با اشاره به فعالیت ۸۵ هتل و ۲۳ مهمانپذیر در این ایام در شهر اصفهان، افزود: ظرفیت اسکان هتل ها حدود هفت هزار نفر شب‌خواب و مهمانپذیرها حدود یکهزار نفر شب‌خواب بوده و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان در مدارس در شهر اصفهان حدود ۲۰ هزار نفر شب‌خواب در ۳۵۰ مدرسه و سه هزار و ۲۰۰ کلاس درس است، ادامه داد: در مجموعه باغ فدک نیز امکان اسکان حدود ۱۵ هزار نفر شب‌خواب ( با حدود سه هزار خودرو) وجود دارد.

مسوول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه از نظر اسکان گردشگران در ورزشگاه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون هیچ مشکلی خاصی برای اسکان مسافران نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود سه هزار خانه استیجاری در کلانشهر اصفهان برای اسکان مسافران نوروزی، در نظر گرفته شده است که دارای مجوز هستند، خاطرنشان کرد: تعداد خانه های استیجاری در مقایسه با سال های قبل از کرونا کاهش یافته بطوریکه در نوروز سال ۹۸ ما حدود ۱۱ هزار خانه استیجاری داشتیم.

شفیعی با بیان اینکه در سال های قبل از دوران کرونا، از حدود ۶ ماه قبل از عید نوروز برای فراخوان خانه های استیجاری، ثبت نام واحدهای صنفی، برگزاری دوره های آموزشی و تایید و صدور مجوز برای خانه های استیجاری اقدام می شد، گفت: امسال همه این فرایندها در هفته پایانی سال انجام شد.

به گفته وی، در برنامه ریزی های اولیه انجام شده برای اسکان مسافران نوروزی در شهر اصفهان، خانه های استیجاری در نظر گرفته نشده بود اما پس از اطلاع رسانی و رایزنی های صورت گرفته، محدودیت و ممنوعیت خانه های استیجاری برداشته شد به همین دلیل فرایندهای مربوط به فراخوان و صدور مجوز برای آنها در روزهای پایانی سال انجام شد.

وی با بیان اینکه تعرفه گذاری خانه های استیجاری توسط اتحادیه مشاوران املاک انجام می شود و شهرداری هیچ نقشی در آن ندارد، تصریح کرد: قیمت گذاری خانه های استیجاری بر اساس شاخص هایی مانند متراژ خانه، امکانات و تجهیزات آن، محل استقرار و داشتن پارکینگ انجام می شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی که برای خانه های استیجاری در مبادی ورودی شهر اصفهان مستقر شده اند دارای جلیقه خاصی به رنگ آبی و زرد هستند که بر روی آن کد واحد صنفی درج شده است.

وی از گردشگران خواست تا برای خانه های استیجاری فقط از طریق این افراد اقدام کنند و درباره برخی مباحث در زمینه قیمت های خانه های استیجاری در اصفهان، گفت: ممکن است مواردی که به نارضایتی گردشگران منجر شده مربوط به اجاره منزل از افراد کلید به دست و فاقد مجوز بوده است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بدلیل برخورداری از آثار تاریخی و میراثی یکی از قطب های گردشگری ایران و جهان بشمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha