۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1448
کد خبر: 84698367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس : بودجه امسال با هدف رونق تولید ، اشتغال و رفع فقر بسته شده است

ساری – ایرنا – نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه امسال با همه فراز و نشیب ها با نگاه تولید، اشتغال و رفع فقر بسته شده است.

به گزارش ایرنا، کمال علیپور روز دوشنبه در جلسه شورای اداری که در مصلی جمعه قائمشهر برگزار شد، افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان بسته شده است این میزان بودجه در سال گذشته نبوده ، بودجه امسال بیشتر برای کمک به معیشت مردم در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه طبق گفته ریاست جمهور تا پایان سال جاری فقر مطلق نخواهیم داشت، گفت: امیدواریم با ریل گذاری که مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۱ انجام داده، مدیران دستگاه های اجرایی هم بتوانند این موضوع را پیگیری و طرح های عمرانی را به درستی عملیاتی کنند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال جدید با نگاه عمرانی بسته شده است، افزود: سال گذشته بودجه عمرانی کشور ۱۰۷ هزار میلیارد تومان بوده است اما امسال مجلس برای آنکه دغدغه طرح های نیمه تمام را داشته و با هدف کم کردن نگرانی های مردم ،این بودجه را به ۲۵۲ هزار میلیارد تومان رسانده است.

علیپور با تاکید براین که سال گذشته سهم ما در بودجه عمرانی برای استان مازندران ۳۵۲ میلیارد تومان بوده اما امسال به ۹۳۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: بودجه عمرانی مازندران امسال حدود ۱۵۸ درصد رشد یافته است.

به گفته این نماینده مجلس علاوه بر ۹۳۰ میلیارد تومان، ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان برای توسعه متوازن استان پول در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه دولت سیزدهم نگاه خدمت است، گفت: دولت سیزدهم به استعدادهای درون توجه ویژه ای دارند. مجلس بودجه امسال را با نگاه به درآمد ها از محل صادرات و تولیدات داخلی بسته است. در مجلس حتی مالیات را پنج درصد کم کرده ایم تا تولید کننده نگران افزایش قیمت نباشند.

علیپور با اعلام اینکه سال گذشته از محل تبصره هیجده؛ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است و امسال این مبلغ به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: متاسفانه در استان مازندران جزء دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچ دستگاهی مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان را جذب نکرده و معادله موافقت نامه هم به بانک ها ارسال نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha