پنج هزار نفر از مردم استان مرکزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند

اراک - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از پنج هزار نفر از مردم این استان از اسفندماه پارسال تاکنون در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه تخصصی راهیان نور استان مرکزی در اراک افزود: از این تعداد، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر با ۷۱ دستگاه اتوبوس و یک هزار و ۵۰۰ نفر به شکل خانوادگی به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و از خدمات و اردوگاه‌های استان مرکزی در مناطق بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: امسال استقبال خیلی خوبی از اردوهای راهیان نور صورت گرفته و جمعیت زیادی از مردم و جوانان تاکنون از مناطق سرزمین نور بازدید داشته‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: راهیان نور همچون رزمایش فرهنگی و تربیتی است که در ایام پایانی سال تا پایان تعطیلات نوروز انجام می شود و حضور جوانان در اردوهای راهیان نور نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

سرهنگ پاسدار گودرزی اردوهای راهیان نور را مصداق جهاد تبیین عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین روش‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم و تحریف و به فراموشی سپردن حماسه های انقلاب اسلامی اردوهای راهیان نور است.  

وی تصریح کرد: جهاد تبیین می‌تواند این امر مهم را محقق و توطئه‌های دشمنان را خنثی سازی کند و اردوهای راهیان نور در حوزه دفاع مقدس جهاد تبیین را محقق می سازد.

راهیان نور بستری مناسب برای جهاد تبیین است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این نشست گفت: آینده کشور با روایت صحیح از حماسه های انقلاب اسلامی تضمین می شود و دفاع مقدس به عنوان یکی از حماسه های مهم انقلاب باید به درستی روایت شود و روایت صحیح دفاع مقدس آینده کشور را تضمین می کند و نظام اسلامی را از شر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: اردوهای راهیان نور بستری مناسب برای جهاد تبیین است و به عنوان یک جریان فرهنگی عظیم، حماسه‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و ملت ایران را نشان می دهد.

وی بیان کرد: شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس با تکیه بر مفاهیم و فرهنگ عاشورا حماسه‌های بزرگی خلق کردند و  رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان در دفاع مقدس تا ابد پا برجاست و عزت و کرامت امروز ملت ایران مرهون این عزیزان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و یکی از عرصه‌های جهاد تبیین دفاع مقدس است و رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان در دفاع مقدس با جهاد تبیین باید به نسل جدید منتقل شود.

سرهنگ پاسدار کریمی بیان کرد: اردوهای راهیان نور در بیش از ۱۰ مرحله برای اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است و این اردو در بخش دانش آموزان و دانشجویان، ادارات، بسیجیان و موسسه ها و گروه های مختلف فرهنگی با موفقیت برگزار شد و هم اکنون شاهد برگزاری اردوهای راهیان نور خانوادگی هستیم که همچنان تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در دوران دفاع مقدس هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha