۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 84699891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ضابطه‌مند کردن کشتارگاه‌های دام در ایلام ضروری است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت ضابطه مند کردن کشتارگاه های دام در استان گفت: نقش و اهمیت دامپزشکی بر سلامت و زندگی مردم انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، ضمن تاکید بر نقش و اهمیت دامپزشکی بر سلامت و زندگی مردم، اظهار داشت: از عمده وظایف سازمان دامپزشکی رساندن غذای سالم از نظر بهداشتی و شرعی به دست مردم است و در این راستا پایش و نظارت بر کشتارگاه ها بسیار اهمیت دارد.

وی یکی از موضوعات مهم را بحث مشکل تامین علوفه دام ها عنوان کرد و افزود: در این راستا متولیان باید پیگیری کنند تا مشکل دامداران که قشر مولدی هستند حل شود.

استاندار ایلام در ادامه ضابطه مند کردن کشتارگاه در استان را ضروری عنوان و تاکید کرد: باید در این راستا به گونه ای عمل شود که هم کسی بیکار نشود و هم موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم به نحو احسن در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های استاندار ایلام به دلیل  توجه ویژه به حوزه دامپزشکی استان گفت: سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملا تخصصی است که ماموریت های سنگینی را انجام می دهد، که می توان به سلامت دام، طیور و بهداشت و نیز سلامت غذای مردم اشاره کرد که غفلت از آن آثار مخرب عظیم بهداشتی، اقتصادی واجتماعی را در پی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌ مقدم افزود: ماموریت مهم و مقدس دیگر سازمان دامپزشکی موضوع تضمین حلیت و طهارت غذاهای با منشاء دامی است که در سلامت روان مردم نقش مهمی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha