۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84700103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساعت فعالیت مدارس ایلام به قبل کرونا برمی‌گردد

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84700103
ساعت فعالیت مدارس ایلام به قبل کرونا برمی‌گردد

ایلام- ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ساعت فعالیت مدارس این استان از ۱۴ فروردین ماه به زمان قبل کرونا مطابق با بهمن ماه سال ۹۸ برمی‌گردد.

حشمت اله‌وردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حضوری شدن آموزش دانش‌آموزان از هفته آینده، بر اساس بخشنامه‌ای که به همه مناطق آموزشی استان ارسال شده ساعت آموزشی مدارس نیز اعلام شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس زمان فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول در شیفت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی زمان فعالیت مدارس دوره دوم متوسطه نظری را در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۴:۴۵ و در نوبت عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰ عنوان کرد و افزود: زنگ چهارم این دوره تحصیلی نه برای همه روزهای هفته بلکه مختص روزهاییست که بیش از سه زنگ فعالیت آموزشی داشته باشند.

اله‌وردی زمان فعالیت آموزشی هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کارو دانش را که در نوبت صبح فعالیت دارند از ساعت هشت تا ۱۴:۴۵ دقیقه عنوان کرد.

وی همچنین زمان فعالیت مدارس ابتدایی دوره اول شامل پایه اول، دوم و سوم را در نوبت صبح از ساعت ۷:۴۵ دقیقه تا ۱۲:۳۰ و دوره دوم شامل پایه‌های چهارم، پنجم و ششم را از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۲:۳۵ دقیقه عنوان کرد.

وی بیان کرد: فعالیت مدارس ابتدایی نوبت ظهر دوره اول نیز از ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۸ و در نوبت دوم از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۸:۰۵ دقیقه است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با ذکر اینکه بر اساس نظرسنجی و بررسی انجام گرفته حدود ۸۰ درصد والدین از ادامه آموزش‌های حضوری رضایت داشتهاند، افزود: جبران بخشی از افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از کووید ۱۹ و آموزش‌های غیرحضوری، غیرقابل جایگزین کردن نقش معلم و فضای مدارس جهت مدیریت مطلوب فرآیند تربیت و یادگیری، روند جهانی بازگشایی کامل مدارس و جلوگیری از آثار فاجعه‌بار اخلال در آموزش و فاصله گرفتن از معلم و مدرسه و افت تحصیلی دانش‌آموزان از مزایای آموزش حضوری مدارس است.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha